تکمیل زنجیره ارزش راهبرد صندوق‌ها برای تقویت منابع ورودی

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت، وضع پتروپالایش کنگان را در نشستی با مدیران این شرکت بررسی و تأکید کرد: مطالعات باهدف تکمیل زنجیره ارزش به‌ویژه برای پنتان در پتروپالایش کنگان آغاز شود.

به گزارش شانا به نقل از صندوق بازنشستگی صنعت نفت، عبدالحسین بیات در نشست با مدیران پتروپالایش کنگان روز یکشنبه (۲۳ آبان‌ماه) گفت: پتروپالایش کنگان به‌عنوان یکی از تأمین کنندگان بزرگ خوراک پتروشیمی‌ها، ظرفیت ایجاد ارزش افزوده در محصولات تولیدی را دارد.

وی با بیان اینکه توسعه زنجیره ارزش منطق اقتصادی دارد و متخصصان پتروپالایش کنگان در زمینه توسعه‌ای زنجیره ارزش، مطالعات و پژوهش‌های کاربردی را در دستورکار قرار دهند، تصریح کرد: توسعه زنجیره ارزش به‌خصوص برای محصول پنتان، ضروری است.

پایش پیشرفت طرح‌ها

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت با بیان اینکه هم‌زمان با برگزاری نشست‌ با مدیران شرکت‌ها، برنامه‌ پایش پیشرفت طرح‌ها در حال انجام است، افزود: در صورت نیاز پشتیبانی فنی، مدیریتی و اقتصادی برای شتاب‌بخشی به آنها فراهم است.

بیات با بیان اینکه کارهای ارزشمند، آسان محقق نخواهند شد، افزود: حضور در شرکت‌ها برای نظارت و پایش طرح‌ها، به شکل مستمر ادامه می‌یابد، از این رو در نشست بعدی موارد بیان‌شده ارزیابی می‌شود.

وی با اشاره به گزارش ارائه‌شده درباره میزان حسابرسی‌ها و نبود چالش حقوقی در شرکت گفت: تعداد و سطوح حسابرسی‌های انجام‌شده که اشکال خاصی را هم مشاهده نکردند و نبود چالش حقوقی در این شرکت، ستودنی است.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت تأکید کرد: مراقبت و تیزهوشی دائمی ضروری است، بنابراین با وجود همکاری‌های مطلوب با نهادهای حسابرسی و نظارتی، نسبت به همکاری بیشتر تأکید می‌کنیم زیرا هرچه شفاف‌تر بهتر.

آغاز پایش میدانی طرح‌های صندوق‌ها؛ به‌زودی

بیات گفت: بازدید میدانی پروژه‌ها از جمله پتروپالایش کنگان نیز انجام خواهد شد تا از نزدیک همه مواردی که در خصوص پروژه‌ها تشریح شده است در بطن کار نیز بررسی شود. 

وی با اشاره به مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها گفت: استفاده حداکثری از نیروهای بومی و مدیران غیرپروازی برای شرکت‌های صندوق‌ها ضرروی است.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت گفت: این موضوع که کارکنان فاز اجرایی با نیروهای مرحله بهره‌برداری از نظر تعداد و تخصص متفاوت خواهند بود منطق کار و اقتصاد است، بنابراین برای کمک به نیروی‌های بومی مقوله آموزش برای آنها در دستور کار قرار گیرد تا از مسیر توانمند کردن آنها امکان ادامه فعالیت حداکثری این گروه از هموطنان فراهم باشد. 

اهمیت توانمندسازی بخش خصوصی

بیات افزود: امروز توان کشور به مرحله‌ای رسیده است که امکان انجام طرح‌های بزرگ از ابتدا تا مرحله بهره‌برداری از سوی بخش خصوصی کشور به‌ویژه شرکت‌های توانمند زیرمجموعه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت فراهم است.

وی یادآوری کرد: واگذاری کار و طرح‌ها به بخش‌های خصوصی توانمند و دارای اهلیت از جمله صندوق‌های بازنشستگی از ابزارهای توزیع ثروت در جامعه است.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت گفت: کمی بیشتر از یک دهه پیش برخی افق واگذاری‌ها را روشن ارزیابی نمی‌کردند، اما اکنون توان شرکت‌هایی مانند اهداف، اویک، پتروپالایش کنگان که ناشی از انجام کارهای بزرگ و به‌کارگیری نیروی‌های متخصص است با شرکت‌های دولتی نفتی برابری می‌کنند و به امید خدا افزایش نیز خواهد یافت.

بیات تصریح کرد: مدیران و بدنه کارشناسی و تخصصی شرکت‌های یادشده را متخصصان غیررسمی صنعت نفت تشکیل می‌دهند، از این رو یکی از راه‌های توسعه و رشد اقتصاد کشور گسترش و توانمندسازی بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: با به‌کارگیری این موارد می‌توانیم مسیر پیشرفت و آینده کشور را حفظ کنیم زیرا سرنوشت همه افراد جامعه با مقوله اقتصاد درآمیخته شده است.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت تأکید کرد: شفاف عمل کردن سبب دلبستگی بیشتر مردم به کشور و انقلابشان خواهد شد و این نیز مستلزم کار و تلاش است.

بیات درباره اهمیت استفاده حداکثری از توان ملی نیز گفت: مراقبت شود که استفاده حداکثری از توان و تولید داخلی نیز در چارچوب آیین‌نامه‌های مالی انجام شود.

وی گفت: ساختار و روش فروش و حساب‌های بانکی نیز باید به‌گونه‌ای باشد که اعتبار مالی، ناشی از گردش منابع نیز نصیب شرکت‌های زیر مجموعه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت شود.

کد خبر 448964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =