گیربکس الکتروکمپرسور تأسیسات تقویت فشار گاز تبریز بومی‌سازی شد

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران از انجام موفقیت‌آمیز تعمیر و آزمون ماژول Revolving planetary Gear گیربکس الکتروکمپرسور تأسیسات تقویت فشار گاز تبریز برای نخستین‌ بار در کشور توسط کارشناسان منطقه ۸ عملیات انتقال گاز خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، مهدی جمشیدی‌دانا در آیین گشایش گیربکس الکتروکمپرسور، تعمیر ماژول RPG گیربکس  VOITH واحد F تأسیسات تقویت فشار گاز تبریز را نشان از خودباوری و بومی‌سازی دانش فنی و مصداق بارز توانمندی صنعتگران منطقه ۸ عملیات انتقال گاز دانست.

وی هزینه صرف‌شده برای ساخت و تعمیر قطعات آسیب‌دیده را حدود ۱۵۰۰۰ یورو معادل ۶ درصد قطعات اورجینال (۲۶۵ هزار یورو) اعلام کرد و افزود: هزینه نگهداری و تعمیرات توربین‌های گازی به مراتب بالاتر از الکتروموتور و گیربکس است و این گیربکس می‌تواند تا ۷۰۰۰۰ ساعت به‌صورت Free Maintenance بهره‌برداری شود.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران اظهار کرد: ورودی گیربکس از الکتروموتور با توان ۸.۴ MW و دور ۱۵۰۰ RPM تأمین می‌شود و خروجی آن که به کمپرسور گاز وصل می‌شود در محدوده (۸۴۰۰ – ۱۲۶۰۰ RPM) کار می‌کند.

جمشیدی‌دانا تصریح کرد: با توجه به ارائه نشدن قطعات از سوی شرکت VOITH برای تعمیر و نصب و راه‌اندازی دوباره به‌دلیل محدودیت‌های بین‌المللی (تحریم‌ها) و حساسیت بالا و پیچیدگی‌های ویژه تجهیز هیچ‌یک از شرکت‌های پیمانکاری مسئولیت نصب و راه‌اندازی دوباره را بر عهده نگرفته و متخصصان منطقه ۸ عملیات انتقال گاز بر آن شدند از توانمندی‌های داخلی برای حل این مشکل استفاده کنند.

وی ادامه داد: همت و تلاش متخصصان منطقه ۸ عملیات انتقال گاز در این عرصه سبب شد در زمینه اقتصادی، ‌علمی، کارآفرینی و خودباوری فرصتی فراهم شود تا ضمن اثبات توانمندی خویش و خودکفایی هر چه بیشتر و کاهش وابستگی در این حوزه، افتخاری بزرگ و ستودنی در کشور کسب شود.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران تأکید کرد: این اقدام‌ها برای رسیدن به قله‌های خودکفایی و تحقق اهداف و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی، همچنین حمایت و پشتیبانی از شرکت‌های داخلی و توانمندسازی شرکت‌های بومی و ارتقای سطح تولید پایدار در سطح صنعت نفت و گاز کشور انجام شده است.

جمشیدی‌دانا ضمن قدردانی از همکاران منطقه ۸ عملیات انتقال گاز، انتقال دانش و مهارت، استفاده از روش‌های نوین یادگیری و یاددهی فعال را مورد تأکید قرار داد و تهیه مستند آموزشی حاوی افتخارهای شرکت انتقال گاز برای بهره‌مندی از تجارب ارزشمند متخصصان در سطح صنعت نفت و گاز را خواستار شد.

کد خبر 449063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =