۸۵ درصد تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی در داخل کشور تولید می‌شود

رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با بیان اینکه ۴۰ درصد از ظرفیت ساخت این انجمن خالی است، گفت: اکنون ۸۵ درصد از تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی در داخل کشور تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا مجید محمدپور، امروز (شنبه، ششم آذرماه) در نشست خبری با تأکید بر اینکه هم‌اکنون ۸۵ درصد از تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی در داخل کشور تولید می‌شود، گفت: از بخش دولتی این انتظار را داریم که همان رفتاری که با فروشنده خارجی می‌شود با ما سازندگان داخلی نیز بشود، امروز با وجود کرونا و تحریم‌ها، هزینه‌های زیادی به سازندگان تجهیزات صنعت نفت تحمیل شد، با این حال ناامید نیستیم و تمام‌قد ایستاده‌ایم.

وی افزود: ساخت ۱۰ قلم کالای مورد نیاز صنعت نفت ادامه خواهد یافت و کالاهایی دیگر نیز برای آن تعریف شده است، اما مشکلات ناشی از نوسان نرخ ارز، هزینه تمام‌شده را افزایش داده است.

رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با بیان اینکه کمتر از یک درصد ظرفیت این انجمن به صادرات اختصاص دارد، تصریح کرد: نداشتن استاندارد ای‌پی‌ای جلو صادرات را گرفته است.

محمدپور عنوان کرد: معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت همکاری خوبی داشته که این همکاری در ادامه مسیر به ما کمک خواهد کرد.

کد خبر 449418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =