عزم مجموعه پالایش و پخش برای حمایت از حقوق شهروندی و ایجاد شفافیت

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش گفت: شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران تلاش می‌کند با یاری دیگر نهادها و دستگاه‌های نظارتی افزون بر حمایت از حقوق شهروندی، زمینه ایجاد شفافیت در این شرکت را ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار شانا، جلیل سالاری در نشست صیانت از حقوق شهروندی که بعدازظهر امروز، (چهارشنبه، ۲۶ آبان) با حضور مدیران عامل شرکت‌های تابع شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و جمعی از مدیران نهادهای مرتبط با حوزه حقوق شهروندی در این شرکت برگزار شد، افزود: یکی از روش‌ها برای حمایت از حقوق مردمی و مبارزه با فساد، افزایش و تقویت ارتباطات با مردم از سوی مجموعه مدیریت‌ها و کارشناسان است و افزایش و تعمیق این روابط می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد شفافیت شود و از هرگونه فساد جلوگیری کند.

وی تأکید کرد: به همین منظور در حوزه اجرایی نیز باید دستگاه‌های درونی فعال شوند و افزون بر اینکه به دستگاه‌ها اختیاراتی داده شود، این طور نباشد که اگر تکالیف اجرا نشد، از مسیر قانون و بدون شفافیت، حقوق را دچار چالش کنیم.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با ابراز نارضایتی از شرایط و اتفاق‌هایی که پیش‌تر در این حوزه به‌ویژه در بحث نبود شفافیت رخ داده است، گفت: نگاه مجموعه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی این است که بتوانیم با اخلاق حرفه‌ای، در این حوزه اعتمادسازی کنیم و با کمک نهادها و دستگاه‌های ذی‌ربط، پیش از وقوع فساد پیشگیری انجام شود.

سالاری با تأکید بر لزوم توجه به اجرای وظایف و تکالیف قانونی در مسیر خدمات‌رسانی به مردم افزود: لازم است در این حوزه به بحث امانتداری و نظم توجه شود و با به‌کارگیری سامانه‌های مفید در جریان خدمات‌رسانی مؤثر به مردم، زمینه پاسخگویی و افزایش کیفیت ارتباطات را فراهم کنیم.

وی تأکید کرد: افزایش دامنه ارتباطات با مردم و مخاطبان، می‌تواند در تصمیم‌سازی مدیران با استفاده از نگاه مردمی بسیار اثرگذار باشد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: هدف‌گذاری ما این است که راهبردی نظارتی در مجموعه از طریق دستگاه‌های متولی داخلی از جمله بازرسی، حراست و مجموعه تخلفات اداری داشته باشیم که زمینه‌ساز ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد و از طرفی نیز زمینه‌ای برای ارزیابی و سنجش عملکرد مدیران و کارکنان شود.

سالاری با اشاره به اینکه ناکارآمدی در حوزه نظارت داخلی مجموعه مفاسدی را در بخش‌های مختلف رقم زده است، افزود: بسیاری از تخلف‌ها و اتفاق‌ها مربوط به این بوده که قانون دور زده  یا تفاسیر شخصی از آن استخراج می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بعضی از قوانین به گونه‌ای نوشته می‌شود که مجریان قانون می‌توانند از آن تفسیر نادرست کنند، تأکید کرد: در این موارد مقام‌های اجرایی با ابزارهایی که در دست خود دارند و با تفسیرهای مختلف از قانون، می‌توانند زمینه‌ساز ورود فساد شوند.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: در حوزه نظارت داخلی، اگر ما وحدت‌رویه و مدیریت یکپارچه در مجموعه نداشته باشیم و نگاه ما به مدیران، سالم و فسادستیز نباشد - همان‌طور که مورد نگاه مقام معظم رهبری است و زمینه اعتمادسازی را ایجاد می‌کند - پیش از تخلف، پیشگیری اتفاق نمی‌افتد.

کد خبر 449077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =