مشترکان بدمصرف گاز باید ارزش واقعی آن را پرداخت کنند

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جریمه مشترکان بدمصرف گاز موضوعی است که باید خیلی زودتر از این اجرایی می‌شد، گفت: مشترکان بدمصرف گاز باید ارزش واقعی آن را پرداخت کنند.

هادی بیگی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، به موضوع جریمه مشترکان بدمصرف و پرمصرف گاز اشاره کرد و گفت: جریمه مشترکان بدمصرف گاز موضوعی است که باید خیلی زودتر از این اجرایی می‌شد، اما به هر حال در شرایط فعلی نیز می‌تواند سدی در برابر مصرف غیرضروری و خارج از الگوی گاز محسوب شود.

وی افزود: به اعتقاد بنده تعداد پرمصرف‌های گاز در کشور زیاد نیست، اما همین تعداد نیز بسیار پرمصرف هستند، از این رو این تعداد باید ارزش واقع گاز را پرداخت کنند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گاز، سوخت باارزش و پراهمیتی است که متأسفانه به ارزش واقعی آن توجهی نمی‌شود، گاز سرمایه بزرگی است، باید بدانیم که مصرف خارج از الگوی این سوخت پاک، همانند آن است که ما پول و سرمایه خود را آتش می‌زنیم تا گرم شویم.

بیگی‌نژاد با بیان اینکه در زمینه الگوی مصرف انرژی و سوخت به فرهنگ‌سازی نیاز داریم، گفت: در زمینه مصرف گاز در بخش خانگی، همچنین بخش صنایع به فرهنگ‌سازی نیاز داریم، امیدواریم مردم با مصرف بهینه گاز کمک کنند تا زمستان پیش رو که زودتر نیز آغاز شده است، بدون مشکل سپری شود.

به گزارش شانا، جواد اوجی، وزیر نفت، روز پنجشنبه (۲۷ آبان‌ماه) در حاشیه بازدید از دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه دائمی فناوری و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ به مصرف بالا و بیش از ۵۴۰ میلیون مترمکعب گاز در بخش خانگی اشاره و اظهار کرد: این مقدار مصرف در کشور در فصل پاییز سابقه نداشته و بهتر است بگوییم زمستان در پاییز.

وی ضمن خواهش از مشترکان و هموطنان برای دقت در بحث مدیریت و بهینه‌سازی مصرف گاز، ادامه داد: ان‌شاءالله با تدابیر مطلوبی که در بخش بالادست و پایین‌دست اندیشیده شده است همه تلاش ما و همکارانمان در وزارت نفت این است که مردم دچار چالش نشوند.

وزیر نفت تأکید کرد: مشترکانی که گاز را بهینه مصرف می‌کنند و در سقف الگوی مصرف هستند، تشویق می‌شوند و آن دسته از مشترکانی که بدمصرف و خارج از الگوی مصرف هستند با مصوبه‌ای که در دولت تصویب شد، بی‌شک جریمه می‌شوند.

کد خبر 449096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =