ابلاغ ضوابط مصرف انرژی در ادارات/ دولت صرفه‌جویی را از خودش آغاز کرد

معاون اول رئیس جمهوری، بخشنامه ضوابط مصرف انرژی را به تمام وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسه‌ها و شرکت‌های دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح و استانداری‌ها ابلاغ کرد.

به گزارش شانا، در بخشنامه ابلاغی از سوی محمد مخبر آمده است:

«۱- به منظور مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی، کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، موسسات و شرکت‌های دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح و استانداری‌ها، تا پایان سال موظف به رعایت کامل موارد زیر می‌باشند:

الف- رعایت دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد در فضاهای داخلی و بسته و دمای ۱۸ درجه سانتی‌گراد در راهروها و فضاهای عمومی سرپوشیده.

ب- روشن نمودن وسایل گرمایشی یک ساعت قبل از آغار وقت اداری و خاموش نمودن آنها یک ساعت قبل از پایان وقت اداری.

پ- خاموش نمودن وسایل گرمایشی در روزهای تعطیل.

ت - استفاده از دستگاه‌های گازسور استاندارد با برچسب انرژی بالا ( A و B)

ث- انجام معاینه فنی کلیه موتورخانه‌ها توسط شرکت‌های تأیید صلاحیت‌شده از سوی سازمان ملی استاندارد ایران (بر اساس ماده (۱۷) قانون هوای پاک)، سرویس و تعمیر دوره‌ای تجهیزات گازسوز از طریق متخصصان مجاز و نصب سامانه پایش هوشمند موتورخانه به‌منظور افزایش ضریب ایمنی و بازدهی وسایل گاز سوز.

ج- کاهش حداقل (۱۰) درصدی مصرف گاز طبیعی هر مشترک در (۴) ماهه پایانی سال نسبت به‌ مدت مشابه سال گذشته.

شرکت ملی گاز ایران/ شرکت‌های گاز استانی، در موارد یادشده در این بخشنامه، آمادگی ارائه هرگونه مساعدت فنی به دستگاه‌های اجرایی را دارند.

۲- برای اجرای موارد فوق، لازم است اقدامات زیر انجام شود:

 الف- استانداران ضمن تأکید بر اجرای این بخشنامه و طرح آن در شورای اداری استان، پیگیری‌های لازم برای صرفه‌جویی و اصلاح الگوی مصرف در دستگاه های اجرایی مشمول و همکاری با شرکت ملی گاز ایران در ایجاد محدودیت برای صنایع در مواقع اضطراری به تشخیص آن شرکت را در دستور کار قرار دهند.

ب- شرکت ملی گاز ایران/ شرکت‌های گاز استانی مکلف به پیگیری اجرای دقیق این بخشنامه در دستگاه‌های اجرایی می‌باشند. در صورت عدم رعایت مفاد بخشنامه در هر مورد، شرکت گاز استانی مربوطه، پس از یک بار اخطار کتبی، ضمن ارسال مراتب به استانداری ذی‌ربط در صورت تخطی مجدد، مطابق مقررات مربوط با دستگاه اجرایی ذی‌ربط رفتار می‌کنند.

پ- سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نسبت به اطلاع‌رسانی مناسب برای بهره‌گیری از روش‌های مؤثر برای ترغیب جامعه به صرفه‌جویی و کاهش مصرف گاز طبیعی اقدام نماید.

ت- روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی نسبت به اطلاع‌رسانی مناسب برای کاهش مصرف سوخت به کارکنان هر دستگاه اقدام نمایند.»

کد خبر 449084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =