۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
  • کد خبر: 449123
طرح گازرسانی به شهر میمه دهلران گشایش یافت

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از گشایش طرح گازرسانی به شهر میمه دهلران خبر داد.

به گزارش شانا، عباس شمس‌اللهی در این آیین با بیان اینکه با گازرسانی به شهر میمه بیش از ۸۰۰ خانوار از گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند، گفت: تاکنون در این شهر ۶۰۰ مشترک جذب و عملیات گازرسانی به چند خانوار باقی‌مانده توسط پیمانکار در حال اجراست.

وی با بیان اینکه برای گازرسانی به شهر میمه  ۴۲ هزار و ۳۶۱ متر خط تغذیه و ۱۴ هزار متر شبکه توزیع اجرا شده است، اظهار کرد: برای گازرسانی به این شهر ۲۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت ملی گاز هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۷ درصد جمعیت روستایی استان از گاز طبیعی بهره‌مند هستند، تصریح کرد: تاکنون ۵۰۱ روستا در استان گازرسانی شده و پروژه گازرسانی چند روستای دیگر نیز در حال اجراست.

شمس‌اللهی ادامه داد: اکنون ۴ شهر و ۵۶ روستا در شهرستان دهلران گازرسانی شدند و گازرسانی به چهار روستای دیگر نیز با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در حال اجراست و انتظار می‌رود تا پایان امسال نیز روستاهایی که قابلیت گازرسانی دارند، به شبکه گاز متصل شوند. 

مجید عسگری، معاون استاندار و فرماندار ویژه دهلران هم گفت: ضریب نفوذ گاز در شهرهای دهلران، موسیان و پهله و میمه ۱۰۰ درصد است.

وی افزود: هم اکنون ۵۶ روستای شهرستان از گاز خانگی بهره‌مند هستند و ضریب نفوذ گاز در روستاهای این شهرستان ۹۰ درصد است و انتظار داریم با تسریع در گازرسانی به روستاهای در حال اجرا، این ضریب به ۹۵ درصد برسد.

بهزاد علیزاده، نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز از تلاش جهادی مدیرعامل و کارکنان شرکت گاز استان برای گازرسانی به نقاط مختلف شهری و روستایی استان قدردانی و بیان کرد: شرکت گاز استان در چند سال گذشته توجه ویژه‌ای به مناطق مرزی و دورافتاده استان داشته که قابل تقدیر و قدردانی است.

وی خواستار استقرار اداره‌های مستقل گاز در شهرهای پهله و میمه شد و افزود: مجوز این کار از وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران دریافت شده و نیاز است چارت آن تهیه شود و اقدام‌ها و پیگیری‌ها برای تحقق آن شتاب گیرد.

نماینده ایلام در مجلس با بیان اینکه ۱۴ روستای بالای ۲۰ خانوار دهلران از گاز محروم هستند که با پیگیری‌ از طریق وزیر، دستور این کار نیز گرفته شده و نیاز است  تسریع لازم در واگذاری مناقصه و آغاز عملیات اجرایی آنها به عمل آید، اظهار کرد: این روستاها در آمار سال ۹۵ زیر ۲۰ خانوار بوده‌اند که البته به بالای ۲۰ خانوار هم رسیده‌اند و انتظار می‌رود که کار گازرسانی در این روستاها نیز انجام شود.

کد خبر 449123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =