بهینه‌سازی بیش از ۹ هزار موتورخانه واحدهای مسکونی و تجاری در ایران/ شرکت ملی گاز مصمم در بهینه‌سازی مصرف

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران از بهینه‌سازی بیش از ۹ هزار موتورخانه واحدهای مسکونی و تجاری در ایران خبر داد و اعلام کرد که تاکنون ۱۲۷،۱۷۲ میلیون ریال هزینه شده است.

به گزارش شانا، مهرماه پارسال بود که شرکت ملی گاز ایران در آیینی از طرح ملی بهینه‌سازی موتورخانه واحدهای مسکونی و تجاری رونمایی کرد و سخنگوی این شرکت اکنون می‌گوید تعداد ۲ هزار و ۳۹۵ مشترک معادل ۹ هزار و ۱۶۵ واحد موتورخانه براساس متراژ زیربنا بهینه شده است و ۱۲ هزار و ۷۷۱ مشترک در سامانه ثبت نام کردند.

شرکت ملی گاز ایران همسو با سیاست‌های کلان وزرات نفت مبنی بر بهینه‌سازی مصرف گاز طبیعی و در نتیجه کاهش آلودگی هوا و هزینه مشترکان، همچنین ایجاد اشتغال در کشور اجرای چنین طرحی را در دستور کار قرار داد تا با حمایت مالی و فنی از آن دسته از مشترکان گاز طبیعی که سیستم موتورخانه مرکزی گرمایشی دارند، نسبت به بررسی وضع فنی آنها به‌صورت رایگان اقدام شود.

بر این اساس، با اختصاص و پرداخت هزینه‌های لازم توسط شرکت ملی گاز ایران، سیستم موتورخانه مشترکان در بخش‌های سرویس و تنظیم مشعل، عایق‌کاری تأسیسات و نصب دستگاه ضدرسوب مغناطیسی ارزیابی، اصلاح و بهینه‌سازی می‌شود.

کجا ثبت‌نام کنیم؟

طبق اعلام شرکت ملی گاز ایران، مشترکان واجد شرایط و شرکت‌های دارای رتبه یک تا پنج تأسیسات از سازمان برنامه و بودجه یا شرکت‌های معرفی‌شده توسط اتحادیه شوفاژکاران می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و تکمیل فرم ثبت‌نام از این سامانه استفاده کنند.

در این باره محمد عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار شانا اعلام کرد که در مدت زمان بیش از یک سال از رونمایی طرح ملی بهینه‌سازی موتورخانه‌های واحدهای مسکونی و تجاری، ۱۲ هزار و ۷۷۱ مشترک در سامانه ثبت‌نام کردند که پس از راستی‌آزمایی و مطابقت با معیارهای پذیرش، تعداد ۲ هزار و ۳۹۵ مشترک معادل ۹ هزار و ۱۶۵ واحد موتورخانه براساس متراژ زیربنا بهینه شده است.

به گفته وی، راستی‌آزمایی دیگر مشترکان ثبت نام شده نیز در حال انجام است.

کاهش ۵ تا ۱۰ درصد مصرف گاز برای هر واحد موتورخانه

البته سخنگوی شرکت ملی گاز ایران معتقد است با وجود تبلیغات گسترده در سطح کشور، استقبال از این طرح رضایت‌بخش نبوده و لزوم توجه بیشتر به آن احساس می‌شود.

عسگری همچنین درباره مبلغ هزینه‌شده برای طرح ملی بهینه‌سازی موتورخانه‌های واحدهای مسکونی و تجاری، گفت: تاکنون ۱۲۷،۱۷۲ میلیون ریال هزینه شده است و هزینه‌کرد نهایی بستگی به تعداد ثبت نام مشترکان واجد شرایط و اجرا دارد که قابل پیش‌بینی نیست.

وی تأکید کرد به‌دلیل اینکه این طرح به‌طور رایگان از طریق شرکت‌های گاز استانی اجرایی می‌شود هم نیاز به طرح تشویقی دیگری نیست که با اجرای آن حدود ۵ تا ۱۰ درصد کاهش مصرف گاز برای هر واحد موتورخانه پیش‌بینی می‌شود، البته صرفه‌جویی کلی با اجرای آن پس از اجرای کار، از طریق شرکت‌های گاز استانی بررسی خواهد شد.

کد خبر 449126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =