مقدار مصرف گاز طبیعی در کشور زنگ خطر جدی است

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اعلام زنگ خطر مقدار مصرف گاز طبیعی تأکید کرد که سازمان‌های دولتی باید در رعایت الگوی مصرف بهینه پیشقدم باشند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی در آیین تکریم و معارفه مدیر گازرسانی این شرکت گفت: معاون اول رئیس‌جمهوری روز چهارشنبه (۲۶ آبان‌ماه) بخشنامه ضوابط مصرف انرژی را به همه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسه‌ها و شرکت‌های دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح و استانداری‌ها ابلاغ کرد تا بر این اساس، نهادهای دولتی، نخستین رعایت‌کنندگان در مصرف بهینه این نعمت الهی باشند.

وی ادامه داد: با توجه به سرمای زودرس و زمستانی که از پاییز آغاز شده و شرایط را تحت‌الشعاع این کاهش دما قرار داده، مصارف خانگی - تجاری طی یکی دو روز گذشته به بیش از ۵۴۰ میلیون مترمکعب در روز رسید که این مقدار مصرف، زنگ خطری جدی است.

معاون وزیر نفت در امور گاز همچنین با بیان اینکه در دستورعمل ابلاغی، به اعمال اقدام‌های سخت‌گیرانه به‌منظور عبور آرام از فصل سرما اشاره شده است، افزود: این موضوع در حوزه گازرسانی است و این مدیریت باید به‌صورت جدی، اجرای این دستورعمل را پیگیری کند.

چگنی در پایان با قدردانی از غلامرضا مشایخی، مدیر پیشین گازرسانی و مشاور جدید مدیرعامل در امور گازرسانی و تبریک به سیدجلال نورموسوی بابت تصدی سرپرستی این مدیریت، اظهار کرد: بر این باورم که این تغییر و تحولات نمی‌تواند در اراده خدمت‌رسانی شما به مردم، کوچک‌ترین خللی به‌وجود آورد، زیرا همه نیک می‌دانیم این همراهی، همدلی و کمک به یکدیگر، به منزله کمک ملی است تا خدای ناکرده، مشکلی برای کشور پیش نیاید.

کد خبر 449132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =