برداشت از ذخیره‌سازی‌ها تأثیر چندانی بر مهار قیمت نفت ندارد

گلدمن ساکس اعلام کرد که برداشت متمرکز از ذخیره‌سازی‌های نفت خام تغییر زیادی در قیمت این کالای راهبردی ایجاد نمی‌کند.

به گزارش پایگاه خبری اویل پرایس، بانک آمریکایی گلدمن ساکس اعلام کرد که بازار نفت پیش از این تحت تأثیر برداشت متمرکز از ذخیره‌سازی ملی نفت خام قرار گرفته ‌است. انتظار می‌رود آمریکا بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون بشکه و دیگر کشورها روی‌هم‌رفته ۳۰ میلیون بشکه از ذخیره‌سازی نفت خود را آزاد کنند.

آمریکا در تلاش برای مهار قیمت نفت، با چین، هند، ژاپن و کره‌جنوبی درباره آزادسازی مشترک ذخیره‌سازی راهبردی نفت گفت‌وگو کرده است تا پیامی قاطع برای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) بفرستد، اما هند و ژاپن با این درخواست بایدن مخالفت کرده‌اند، به‌نظر می‌رسد کره جنوبی هم علاقه چندانی به برداشت از ذخیره‌سازی‌های راهبردی خود ندارد.

در این میان، چین در حال آماده‌ شدن برای برداشت از ذخیره‌سازی راهبردی نفت خود برای دومین بار در سال جاری میلادی است، اما مشخص نیست این اقدام پیش از درخواست بایدن برنامه‌ریزی‌شده یا در پاسخ به آن صورت گرفته است.

تحلیلگران گلدمن افزودند: این مسئله در کوتاه‌مدت کمبود ساختاری بازار را برطرف می‌کند، در واقع اگر برداشت از ذخیره‌سازی‌های نفت قطعی شود و در شرایط کاهش فعالیت‌های تجاری در پایان سال جاری میلادی، قیمت را پایین نگه دارد، شاهد افزایش قابل توجه قیمت در سال ۲۰۲۲ خواهیم بود.

این بانک سرمایه‌گذاری برآورد کرد که میانگین قیمت نفت خام برنت در سه‌ ماه پایانی امسال ۸۵ دلار برای هر بشکه و در سال ۲۰۲۲، ۸۱ دلار و ۳۰ سنت برای هر بشکه باشد.

کد خبر 449145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =