لزوم صرفه‌جویی در مصرف برای کاهش قطع گاز

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: همسو با صرفه‌جویی و استفاده بهینه از گاز خانگی، صنایع نیز باید صرفه‌جویی را در دستور کار قرار دهند تا امسال شاهد قطع گاز نباشیم.

سیدموسی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، به لزوم صرفه‌جویی در مصرف گاز خانگی و صنایع اشاره کرد و گفت: نکته‌ای که باید درباره صنایع کشور به آن بپردازیم این است که همسو با صرفه‌جویی و استفاده بهینه از گاز، باید صنایع نیز بحث مربوط به صرفه‌جویی و جلوگیری از اتلاف انرژی را در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: در شرایط کنونی هم باید توسعه فازهای پارس‌ جنوبی ادامه یابد و هم در بحث بهینه‌سازی مصرف سوخت کار شود، به‌دلیل آنکه امروزه یک واحد هزینه برای بهینه‌سازی، معادل ۴۰ درصد هزینه برای تولید است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس به تلاش کارکنان صنعت نفت برای تأمین گاز بخش‌های مختلف کشور اشاره و تصریح کرد: مردم باید با صرفه‌جویی در مصرف انرژی و رعایت الگوی مصرف، این امکان را فراهم کنند تا همه مشترکان گاز از این نعمت خدادادی استفاده کنند.

موسوی با تأکید بر اینکه امیدواریم امسال با قطعی گاز در حوزه‌های خانگی، صنعت، کشاورزی و خدمات روبه‌رو نشویم، بیان کرد: طرح تشویق مشترکانی که در سقف الگوی مصرف هستند می‌تواند راهکار مناسبی برای سوق دادن مردم به صرفه‌جویی باشد.

کد خبر 449198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =