مصرف خانگی گاز به روزانه ۵۶۰ میلیون مترمکعب هم می‌رسد/ هشدار جدی به مصرف‌کنندگان

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه ۲۵ درصد مشترکان پرمصرف، ۵۰ درصد گاز تولیدی کشور را مصرف می‌کنند، از مردم خواست در مصرف گاز طبیعی صرفه‌جویی کنند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محمد عسگری در گفت‌وگوی زنده با شبکه خبر با بیان این مطلب، اظهار کرد: به‌ همین منظور جریمه‌های سنگینی برای این مشترکان در نظر گرفته شده است که امیدواریم با رعایت مصرف بهینه، مشمول این جرایم نشوند.

وی ادامه داد: همان‌طور که پیش‌تر نیز گفته شد، این افزایش گازبها برای مشترکان بدمصرف و پرمصرف، تنها یک ابزار بازدارنده است، بنابراین اگر امسال مصرف را رعایت نکنند، با توجه به شرایط موجود، به جد جریمه‌های سنگینی برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران افزود: البته این جرایم همان‌طور که مصرف گاز حتی در شرایط عادی هم با توجه به اقلیم‌های متفاوت محاسبه می‌شود، بر مبنای همین محاسبات است و با توجه به اقلیم‌ها در نظر گرفته می‌شود، ضمن اینکه اگر مصرف تا ۲۰۰ مترمکعب در ماه باشد، مشترکان مشمول بخشودگی می‌شوند.

عسگری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه وضع تولید ما مشخص و ۸۰۰ میلیون مترمکعب در روز است، تصریح کرد: اما مصرف بخش خانگی همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، شامگاه یکشنبه (۳۰ آبان‌ماه) در یکی از سردترین شب‌های پاییزی، با ثبت رکوردی تازه به حدود ۵۳۶ میلیون مترمکعب رسید و پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده به روزانه ۵۶۰ میلیون مترمکعب برسد.

وی در پایان، بار دیگر از مردم خواست با رعایت الگوی مصرف بهینه، شرکت ملی گاز ایران را در انتقال پایدار و ایمن گاز طبیعی در طول فصل سرد سال، همراهی کنند.

کد خبر 449224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =