پایان موفقیت‌آمیز تعمیرات اساسی در پالایشگاه تهران

تعمیرات اساسی واحدهای آیزوماکس جنوبی، هیدروژن و بازیافت گوگرد شرکت پالایش نفت تهران با موفقیت پایان یافت.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پالایش نفت تهران، احمد خیری، مدیر عملیات پالایشگاه نفت تهران با اعلام این خبر گفت: تعمیرات اساسی واحدهای آیزوماکس، هیدروژن و آمین شماره ۱ و آب ترش و بازیافت گوگرد شماره ۲ شرکت پالایش نفت تهران با تلاش شبانه‌روزی کارکنان ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی با موفقیت پایان یافت و واحدها عملیاتی شدند.

وی افزود: در این تعمیرات اساسی پنج دستگاه فن هوایی E-434 و V-1603 و ۲V۹۰۱ و در واحد هیدروژن کاتالیست V-۸۰۲B تعویض شد، همچنین تعمیرات اساسی حوضچه مذاب گوگرد و تعمیرات اساسی کوره H-801 از دیگر اقدام‌های قابل ذکر در این تعمیرات اساسی بود.

مدیر عملیات پالایشگاه نفت تهران تصریح کرد: تعمیرات اساسی فرآیندی پیشگیرانه است که به بیان دقیق‌تر می‌توان آن را بازگردانی واحد به شرایط قابل اطمینان برای یک دوره عملکرد طولانی‌مدت در نظر گرفت.

خیری ادامه داد: در تعمیرات اساسی، تجهیزات موجود در واحد باز شده و همه بخش‌های تجهیزات بازرسی می‌شوند و پس از آن تعمیر یا تعویض قطعات و خطوط انتقال طبق درخواست اداره‌های براساس دستورکارها بهره‌برداری و بازرسی فنی می‌شوند، همچنین در هر دوره از تعمیرات اساسی اقدام‌های بهبودی که در شرایط عملیات واحد قابل انجام نیستند نیز نصب و راه‌اندازی می‌شوند، در واقع در پایان هر دوره تعمیرات اساسی، واحد برای یک دوره عملکرد با کیفیت مطلوب تضمین می‌شود.

وی در پایان از آغاز تعمیرات اساسی واحد کاهش گرانروی از هفتم آذرماه به‌مدت ۲۰ روز خبر داد.

واحد آیزوماکس پالایشگاه نفت تهران با ظرفیت ۱۷ هزار بشکه در روز آیزوفید حاصل از برج تقطیر در خلأ را به محصولات باکیفیت شامل گازوئیل، نفت سفید، نفتای سنگین، نفتای سبک، حلال، گاز مایع و آیزوریسایکل تبدیل می‌کند.

کد خبر 449300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =