۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
  • کد خبر: 449424
حفاری ۴ حلقه چاه در نفت‌شهر تکمیل شد

پروژه حفاری چهار حلقه چاه در یکی از پیچیده‌ترین میدان‌های نفتی ایران در نفت‌شهر با موفقیت انجام شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، در اجرای طرح‌های توسعه‌ای شرکت ملی نفت ایران، پروژه حفاری در قالب EPD/EPC در یکی از پیچیده‌ترین میدان‌های نفتی ایران در نفت‌شهر از سوی شرکت ملی حفاری ایران با موفقیت تکمیل شد.

غلامرضا آل محمود، مدیر پروژه‌های حفاری شرکت ملی حفاری ایران روز شنبه (ششم آذرماه) در این باره گفت: این پروژه شامل حفر یک حلقه چاه توسعه‌ای (جدید) و چهار حلقه چاه حفاری دوباره است که در گستره عملیاتی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران انجام شد و در بخش زیرسطحی پروژه با موفقیت پایان یافت.

وی افزود: در حفاری و تکمیل چاه‌های شماره ۱۱، ۲۵، ۲۲ و شماره ۳۱ (توسعه‌ای) دستگاه‌های حفاری سنگین ۳۵، ۴۸ و ۸۱ به‌کار گرفته شد که این دکل‌ها با پایان کار از منطقه ترخیص شدند و در موقعیت‌های دیگر استقرار یافتند.

مدیر پروژه‌های حفاری شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: میدان نفتی نفت‌شهر در استان کرمانشاه در نوع خود یکی از پیچیده‌ترین میدان‌های نفتی در ایران و جهان است که در نقطه مرزی ایران و عراق واقع شده و از ویژگی‌های استثنایی آن می‌توان به گسل‌های فراوان و وجود گاز در لایه‌های سطحی اشاره کرد.

آل محمود گفت: حفاری در این موقعیت باید با ضریب ایمنی بسیار بالا انجام می‌شد که در این ارتباط آموزش کارکنان و سطح آمادگی آنان و استفاده از تجهیزات برای پیشگیری از فوران و مقابله با نشت گاز گوگرد (H2S) از ابتدای کار مورد اهتمام ویژه قرار داشت.

وی شرایط محیطی، لزوم پاکسازی منطقه، آسیب دیدن موقعیت و قطع راه ارتباطی در جریان سیلاب سال ۹۸ و سرعت پایین حفاری به لحاظ قرار داشتن گاز در سطح را از مواردی اعلام کرد که در اجرای این پروژه پیش آمد.

مدیر پروژه‌های حفاری شرکت ملی حفاری با بیان اینکه این پروژه در دو بخش روسطحی و زیر سطحی از سوی شرکت ملی حفاری در قالب مهندسی، طراحی و اجرای قرارداد امضا شده بود، اظهار کرد: اکنون بخش زیرسطحی پروژه پایان یافته است و  روسطحی آن نیز در مراحل پایان کار قرار دارد.

کد خبر 449424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =