تعویض بدون دکل تاج چاه ۱۰۳ رگ سفید با پلاگ/ پکرهای ایرانی

مدیرعامل شرکت نفت و گاز آغاجاری از تعویض شیرآلات تاج چاه شماره ۱۰۳ رگ سفید بدون حضور دکل حفاری و با به‌کارگیری پکر/ پلاگ ایرانی خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، پژمان قضائی‌پور در این باره گفت: با توجه به مشکلات پیش آمده برای این چاه و در نظر گرفتن شرایط ویژه، تعویض شیرآلات آن در دستور کار اداره مهندسی تولید این شرکت قرار گرفت.

وی افزود: با در نظر گرفتن اقتصادی بودن عملیات و جلوگیری از هرگونه آسیب مخزنی در حین تعمیر و حفاری، بر اساس محاسبات فنی و با برنامه‌ریزی دقیق و هماهنگی‌های لازم، عملیات تعمیر چاه رگ سفید ۱۰۳ با استفاده از پلاگ/ پکر قابل بازیافت و بدون حضور دکل انجام شد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز آغاجاری با اشاره به نقش خودباوری و استفاده از ظرفیت قطعات ساخته‌شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان، تصریح کرد: اجرای موفقیت‌آمیز چنین عملیاتی با وجود تحریم‌های ظالمانه را می‌­توان اقدامی مهم همسو با تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در نام‌گذاری سال ۱۴۰۰ به‌عنوان سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها برشمرد.

قضائی‌پور سود و صرفه اقتصادی حاصل از این عملیات را که بدون حضور دکل انجام شد، ۸۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با توجه به کاهش قابل ملاحظه زمان تعمیر چاه در مقایسه با وضع استقرار دکل حفاری، میزان ۱۵۰ میلیارد ریال سود و صرفه اقتصادی در برداشت نفت از این چاه حاصل شده است‌.

وی از مشارکت خدمات فنی سرچاهی و درون‌چاهی و شرکت ملی حفاری در اجرای این عملیات، همچنین از مدیریت تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاه‌ها و مدیریت امور فنی مناطق نفت‌خیز جنوب به‌ جهت مشارکت در برنامه‌ریزی و فراهم کردن خدمات و امکانات قدردانی کرد.

کد خبر 449503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =