قرارداد سوآپ گازی بیانگر شکست بن‌بست دیپلماسی انرژی با همسایگان است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سوآپ گازی ایران، ترکمنستان و آذربایجان وجود اراده‌ قوی وزارت نفت در دیپلماسی اقتصادی و انرژی را نشان می‌دهد، گفت: سوآپ گازی ایران، ترکمنستان و آذربایجان نشانه شکست بن‌بست دیپلماسی انرژی با همسایگان است.

هادی بیگی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، به توافق سه‌جانبه سوآپ گازی میان ایران، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان اشاره کرد و گفت: امضای این قرارداد نشان داد که برای انجام بعضی از کارها باید اراده آن را هم داشته باشیم، وزارت نفت نشان داد اراده‌ای قوی برای انجام چنین توافق‌هایی دارد.

وی افزود: این قرارداد هم از جنبه اقتصادی برای ما سودمند خواهد بود و هم به تحکیم روابط دوستانه با کشورهای همسایه کمک می‌کند، هرچند روابط اقتصادی با همسایگان باید بیش از این توسعه یابد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: سوآپ گازی ایران، ترکمنستان و آذربایجان بیانگر وجود اراده‌ قوی در وزارت نفت برای پیشبرد منافع ملی و دیپلماسی اقتصادی و انرژی است.

قرارداد سه‌جانبه سوآپ گاز از ترکمنستان به جمهوری آذربایجان از خاک جمهوری اسلامی ایران به مقدار سالانه ۱.۵ تا ۲ میلیارد مترمکعب دیروز (یکشنبه، هفتم آذرماه) با حضور رؤسای جمهوری ایران و جمهوری آذربایجان در ترکمنستان و در حاشیه نشست سران سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) امضا شد.

کد خبر 449563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =