عملیات ساخت و یکپارچه‌سازی برج‌های پتروشیمی زنجان انجام شد

عملیات ساخت و یکپارچه‌سازی برج ۲۰۰۱ پتروشیمی زنجان به همت یک شرکت دانش‌بنیان انجام شد، مراحل ساخت برج‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ نیز در مراحل پایانی است و پیش‌بینی می‌شود تا ۲ ماه آینده عملیات یکپارچه‌سازی آنها نیز انجام شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پترو کیمیا آروین، حسین شوشیان، مدیرعامل این شرکت با تشریح جزئیات این عملیات اجرایی گفت: اجرای این کار حساسیت بسیار زیادی داشت زیرا ساخت برج‌های آمونیاک این پروژه در عمل به‌سبب ارتفاع و تناژ فقط در سایت امکان‌پذیر بود، اما به‌علت محدودیت شدید به‌ویژه شرایط آب و هوا، ساخت و یکپارچه‌سازی برج‌ها به‌ طول ۶۰ متر و ۷۰ متر و به قطر ۶.۵ متر دشوار است.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه این کار به همت یک شرکت دانش‌بنیان داخلی انجام شد که کار بسیار ارزشمندی است، افزود: هم‌اکنون ساخت و یکپارچه‌سازی برج ۲۰۰۱ به‌صورت کامل با موفقیت انجام شده و تاورهای ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ در مراحل پایانی ساخت است که پیش‌بینی می‌شود تا ۲ ماه آینده عملیات یکپارچه‌سازی آنها نیز انجام شود.

شایان ذکر است که طراحی و مهندسی مخزن ذخیره سرد دوجداره آمونیاک پتروشیمی زنجان نیز تکمیل شده است و هم‌اکنون بخش قابل‌توجهی از متریال‌های مربوط به آن خریداری و به‌زودی عملیات ساخت و نصب این تجهیز بسیار خاص و فوق حساس از سوی شرکت پترو کیمیا آروین در سایت شرکت پتروشیمی زنجان آغاز می‌شود.

کد خبر 449720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =