سرمایه‌گذاری در صنعت نفت از نان شب هم واجب‌تر است/ دیپلماسی انرژی از حالت انفعالی فاصله گرفته است

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به لزوم سرمایه‌گذاری در صنعت نفت اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون سرمایه‌گذاری در بخش نفت و گاز از نان شب هم واجب‌تر است.

مصطفی نخعی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با بیان اینکه طبق آمارهای بانک مرکزی و گزارشی که جواد اوجی، وزیر نفت در نشست مشترک مجلس و دولت و در عین حال نشست با اعضای کمیسیون انرژی مجلس ارائه کرد، فروش نفت کشور رشد قابل‌توجهی نسبت به پارسال داشته است، گفت: با تلاش‌های وزارت نفت شاهد افزایش فروش نفت خام، میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی و بازگشت منابع ارزی آن به کشور هستیم که جای قدردانی دارد.

وی با قدردانی از وزارت نفت بابت تلاش‌های انجام‌شده برای افزایش فروش و صادرات نفت در شرایط تحریمی، افزود: منابع ارزی حاصل از نفت، گاز، میعانات گازی، افزایش یافته است که این افزایش در ماه‌های باقی‌مانده از سال نیز ادامه خواهد داشت.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس به موضوع تهاتر نفت نیز اشاره و تصریح کرد: طبق گزارش وزارت نفت، این موضوع در دستور کاری این وزارتخانه قرار دارد، برای فروش نفت خام و میعانات گازی راهکارهایی متنوع مانند تهاتر نفت با کالا و تهاتر با مشارکت و سرمایه‌گذاری پیش‌بینی‌شده، از این رو تهاتر می‌تواند به روند سرمایه‌گذاری در صنعت نفت نیز شتاب بخشد.

نخعی بیان کرد: در شرایط کنونی سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی، به‌ویژه نفت و گاز اهمیت بسیاری دارد و اگر بگوییم چنین سرمایه‌گذاری‌هایی از نان شب هم جواب‌تر است، سخن گزافی نگفته‌ایم.

وی به نقش فعال وزارت نفت در دیپلماسی انرژی با همسایگان نیز اشاره کرد و گفت: در شرایطی که چند ماه از دولت جدید گذشته است، اما رویکرد این دولت در حوزه دیپلماسی با همسایگان ستودنی است، چنین رویکردی سبب شد دیپلماسی انرژی نیز از حالت انفعالی گذشته فاصله گیرد و با امضای قرارداد سه‌جانبه گازی (سوآپ) روابط با همسایگان در بخش انرژی متحول شود.

کد خبر 449751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =