درآمدهای ارزی کشور  به‌واسطه فروش نفت رکوردهای جدیدی ثبت کرده است

درآمد ارزی کشور بر اساس گزارش بانک مرکزی در هشت‌ ماه گذشته در بخش فروش نفت و صادرات غیرنفتی به اندازه تمام سال گذشته (۱۳۹۹) بوده و رکوردهای جدیدی در این زمینه ثبت شده است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی شامگاه سه‌شنبه (۱۶ آذرماه) در نشست ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با اشاره به مشخص شدن دخالت‌ها و دسیسه‌های سودجویانه برای بر هم زدن ثبات بازار ارز، گفت: دستگاه‌های مسئول هم‌زمان با نظارت و کنترل بر بازار، با شناسایی دقیق عوامل مداخله‌گر و بی‌ثبات‌کننده بازار ارز، با جدیت به مسئولیت‌های خود در این زمینه عمل کنند.

وی همچنین انسجام و اقدام هماهنگ نهادهای مسئول را در مدیریت و ساماندهی بازار ارز ضروری دانست.

در این نشست با تقسیم کار و وظایف دستگاه‌های مختلف، مقرر شد برای مدیریت در بازار ارز، با اخذ مجوزهای لازم از سوی نهادهای مسئول و بر اساس واقعیت‌ها، ثبات و شرایط عادی به بازار ارز برگردد.

در نشست ستاد هماهنگی اقتصادی دولت همچنین گزارش نهادهای مسئول درباره وضع بازار ارز ارائه و عوامل مؤثر در تغییرات غیرعادی نرخ ارز به‌ویژه در روزهای اخیر بررسی شد.

بر اساس گزارش بانک مرکزی، درآمد ارزی کشور در هشت ماه گذشته هم در بخش فروش نفت و هم صادرات غیرنفتی به اندازه تمام سال گذشته بوده و رکوردهای جدیدی در این زمینه ثبت شده است و نگرانی وجود ندارد.

در این گزارش به تأمین بودجه یک‌ ماه گذشته کشور بدون استقراض از بانک مرکزی به‌عنوان یکی از نقاط قوت جذب درآمدهای ارزی استناد و تأکید شده است ذخایر ارزی کشور قابل اطمینان است و تغییرات نرخ ارز در روزهای اخیر هیچ‌گونه توجیهی ندارد، بلکه نتیجه عملیات روانی و دخالت عناصر غیراقتصادی و کاذب در بازار است.

کد خبر 450082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =