درآمدزایی وزارت نفت در ۱۰۰ روز نخست دولت تحسین‌برانگیز است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد موفق دولت سیزدهم در حوزه نفت و انرژی در ۱۰۰ روز نخست فعالیت خود گفت: درآمدزایی تحسین برانگیز وزارت نفت در این مدت قابل تقدیر است.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، رمضانعلی سنگدوینی با بیان اینکه با وجود همه تحریم‌ها و فشارهای ظالمانه بین‌المللی، وزیر نفت دولت سیزدهم به همه تعهدهای مالی خود در حوزه فروش نفت و میعانات گازی عمل کرده است، اظهار کرد: تأمین منابع مالی مورد نیاز دولت و نظام از سوی وزارت نفت، از برنامه زمان‌بندی‌شده در بودجه امسال جلوتر است و دغدغه‌ای در این خصوص حس نمی‌شود، در چند ماه اخیر به ‌دنبال تلاش‌های گسترده این وزارتخانه شاهد افزایش فروش نفت و فرآورده‌ها و بازگشت منابع ارزی به کشور هستیم.

وی به‌عنوان نمونه به تنظیم قرارداد سه‌جانبه سوآپ گازی بین ایران، ترکمنستان و آذربایجان اشاره کرد و افزود: این مهم سهم بسزایی در درآمدزایی و تأمین کسری گاز مورد نیاز استان‌های واقع در این مسیر ترانزیتی انرژی دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: کشور در آستانه فصل زمستان قرار دارد و تأمین گاز شهری و سوخت برای نیروگاه‌ها و صنایع از مسائل مهم کشور است، این قرارداد می‌تواند کمک مؤثری برای عبور بدون دردسر از فصل سرما باشد.

سنگدوینی با بیان اینکه یکی از رویکردهای مثبت وزارت نفت در ۱۰۰ روز اخیر توجه به فعالیت‌های توسعه میدان‌های نفت و گاز است تا بخشی از کم‌توجهی‌های مزمن در این بخش برطرف شود، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در توسعه میدان‌های نفت و گاز یکی از مطالبات اعضای کمیسیون انرژی مجلس است و به‌صورت مستمر نمایندگان این کمیسیون با حضور مستقیم در میدان‌های نفت و گاز بر اجرای مطلوب این موضوع نظارت دارند که تاکنون فعالیت‌های خوبی را شاهد بودیم.

کد خبر 450087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =