درآمدهای ارزی ناشی از صادرات نفت و میعانات گازی افزایش یافت

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به افزایش درآمدهای ارزی ناشی از صادرات نفت و میعانات در امسال ابراز امیدواری کرد که این روند تا پایان سال نیز تداوم و بهبود خواهد داشت.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، علی صالح‌آبادی، در گردهمایی رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه، گسترش مراودات اقتصادی و تجاری با همسایگان را بسیار مهم، حیاتی و دارای اهمیت راهبردی دانست و گفت: بانک مرکزی دخالتی در تعیین قیمت ارز در سامانه نیما ندارد و توافق بین صادرکننده و واردکننده، تعیین‌کننده نرخ حواله ارز در این سامانه است.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۲۰ میلیارد دلار ارز در سامانه نیما عرضه شده است که به مراتب بیش از رقم کل پارسال است، افزون بر این تاکنون ۳۶ میلیارد دلار تأمین ارز در کشور رخ داده که این رقم، معادل کل پارسال است.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به افزایش درآمدهای ارزی ناشی از صادرات نفت و میعانات در سال ابراز امیدواری کرد که این روند تا پایان سال نیز تداوم و بهبود خواهد داشت.

صالح‌آبادی تصریح کرد: اقدام‌های خوبی درباره آزادسازی منابع ارزی کشور انجام شد که توان بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز را افزایش داده است.

کد خبر 450210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =