ارتباط صنایع پتروشیمی ماهشهر و دانش‌بنیان‌ها تقویت می‌شود

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به پیگیری جدی بکارگیری فناوری‌های نو کاربردی برای اجرای طرح‌های پیشران صنعت پتروشیمی در ماهشهر اشاره کرد و گفت: این سازمان آمادگی دارد فضای مورد نیاز برای ایجاد نمایندگی پارک فناوری پردیس را در منطقه به‌منظور توسعه همکاری و ارتباط مستمر بین صنعت پتروشیمی و مجموعه‌های دانش‌بنیان تأمین کند.

به گزارش شانا به نقل از سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، سیدامید شهیدی‌نیا در دیدار با مدیران شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: بی‌شک انجام همکاری‌های مشترک فنی و پژوهشی در قالب تفاهم‌نامه‌ای مشترک منجر به تسریع در انجام سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های پیشران این صنعت در شهرستان ماهشهر می‌شود.

وی با بیان اینکه تکمیل زنجیره تولید محصولات پتروشیمی به‌عنوان هدف‌گذاری اصلی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی محسوب می‌شود، گفت: به‌واسطه حجم تولید مواد پایه پتروشیمی، شاهد خودکفایی در برخی از محصولات هستیم. هم‌اکنون ۳۰ درصد کل تولیدات پتروشیمی در این منطقه انجام می‌شود که در توسعه اقتصادی کشور نقش تأثیرگذاری دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی افزود: به‌کارگیری فناوری‌های نو کاربردی برای اجرای طرح‌های پیشران صنعت پتروشیمی با جدیت در حال پیگیری است و تلاش می‌شود در همکاری مشترک با پارک فناوری پردیس این موضوع محقق شود.

شهیدی‌نیا با بیان اینکه ۳۳ طرح سرمایه‌گذاری برای تولید محصولات پایین‌دستی صنعت پتروشیمی با هدف کاهش وابستگی به واردات مواد اولیه در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی آماده ارائه به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است، گفت: طراحی دانش فنی مورد نیاز در حوزه‌های مکانیک، ابزار دقیق، مواد شیمیایی و... (پمپ‌های سانتریفیوژ، سیستم‌های دوار، برق، کاتالیست‌ها و...) برای ساخت تجهیزات و تأسیسات این طرح‌ها، سبب تسریع در بهره‌برداری این پروژه‌ها و تقویت اقتصادی کشور خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این سازمان آمادگی دارد تا فضای مورد نیاز برای ایجاد نمایندگی پارک فناوری پردیس را در منطقه تأمین کند، ادامه داد: راه‌اندازی این مرکز می‌تواند سبب همکاری بیشتر و ارتباط مستمر بین صنعت پتروشیمی و مجموعه‌های دانش‌بنیان شود.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی یادآور شد: در راستای همکاری پارک فناوری پردیس و سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای تأمین اقلام راهبردی صنعت پتروشیمی در طرح‌های در حال احداث استفاده می‌شود.

شهیدی‌نیا تأکید کرد: این سازمان از برگزاری تورهای فناورانه در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی استقبال خواهد کرد تا بیش از پیش شاهد توسعه همکاری‌های لازم با شرکت‌های دانش بنیان در منطقه باشیم.

بر اساس این گزارش، ۱۳ شرکت دانش‌بنیان عضو پارک فناوری پردیس طی دو روز حضور در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی از شرکت‌های پتروشیمی شهید تندگویان، فجر انرژی خلیج فارس، بندر امام (ره)، اروند، کارون، بوعلی و رازی بازدید کردند. این تور فناوری با هدف برگزاری نشست‌های کاری با مدیران و کارشناسان فنی هر پتروشیمی، همچنین بازدید از زیرساخت‌های صنعت، عارضه‌یابی و شناسایی گلوگاه‌های فناوری از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان و ارائه پیشنهادها برای بومی‌سازی و رفع چالش‌های موجود در مسیر تولید و توسعه برگزار شد.

در بازدید اعضای پارک فناوری پردیس، بیش از ۲۵ نشست تخصصی و مدیریتی برگزار شد که در این ارتباط حدود ۱۰۰ تقاضای فناورانه شناسایی و برای اجرای ۱۰ پروژه توافق شد.

کد خبر 450239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =