بازدید دانش‌بنیان‌های پارک فناوری پردیس از صنایع پتروشیمی ماهشهر

۱۳ شرکت دانش‌بنیان پارک فناوری پردیس با هدف نفوذ فناوری‌های نو در زیرساخت‌های صنایع پتروشیمی از هفت شرکت فعال در این حوزه در ماهشهر بازدید کردند.

به گزارش شانا به نقل از پارک فناوری پردیس، ۱۳ شرکت دانش‌بنیان عضو پارک فناوری پردیس، طی دو روز از شرکت‌های پتروشیمی شهید تندگویان، فجر انرژی خلیج فارس، بندر امام (ره)، اروند، کارون، بوعلی و رازی بازدید کردند.

این تور فناوری به همت اداره‌ کل سرمایه‌گذاری و بومی‌سازی فناوری پارک فناوری پردیس با هدف برگزاری نشست با مدیران و کارشناسان فنی هر پتروشیمی و بازدید از زیرساخت‌های موجود، عارضه‌یابی و شناسایی گلوگاه‌های فناوری از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان و ارائه پیشنهادها به‌منظور بومی‌سازی و رفع معضلات انجام شد.

به گفته احمد عسگری، مدیرکل سرمایه‌گذاری و بومی‌سازی فناوری، در این بازدید بیش از ۲۵ نشست تخصصی و مدیریتی برگزار و حدود ۱۰۰ تقاضای فناورانه شناسایی شد و برای اجرای ۱۰ پروژه نیز توافق‌هایی شد.

شایان ذکر است بیش از ۳۰ درصد محصولات پتروشیمی کشور در مساحتی حدود ۲۸۰۰ هکتار در منطقه پتروشیمی ماهشهر تولید می‌شود و این صنایع اهمیت راهبردی در تأمین اقلام راهبردی و تحریمی دارند.

کد خبر 450204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =