بها دادن به علم و فناوری به معنای اشتغال‌زایی و اهمیت به نخبگان است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هرچه به شرکت‌های دانش‌بنیان بها داده شود یا حمایت شوند این موضوع بهترین نوع سرمایه‌گذاری برای اشتغال است.

به گزارش خبرنگار شانا، محمدعلی زلفی‌گل، امروز (سه‌شنبه، ۲۳ آذرماه) در آیین گشایش سومین نمایشگاه ساخت و تولید ایرانی (تستا) ضمن تشکر از برپایی چنین نمایشگاه‌هایی گفت: ایجاد چنین نمایشگاهی مصداق و الگوی کار جهادی است.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰ میلیون تحصیلکرده با مدارک عالیه در کشور وجود دارد، گفت: یکی از مسیرهای مناسب برای ایجاد اشتغال توجه به علم و فناوری است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: هرچه به شرکت‌های دانش‌بنیان بها داده شود، یا حمایت شوند این موضوع بهترین نوع سرمایه‌گذاری برای اشتغال است.

زلفی‌گل بیان کرد: مشکل عمده امروز ما بیکاری است، اگر به علم و فناوری بها داده شود همانند آن است که به نخبگان کشور و اشتغال‌زایی بها داده‌ایم.

وی جمعیت کشورهای همسایه ایران را ۶۳۰ میلیون نفر ذکر کرد و گفت: بهترین نوع دیپلماسی، دیپلماسی علم و فناوری است، باید از آن نهایت بهره را برد.

وزیر علوم به موضوع خام‌فروشی اشاره و اظهار کرد: باید جلو خام‌فروشی و خام‌سوزی را بگیریم. سوزاندن گاز طبیعی به‌صورت بی‌رویه نشان می‌دهد که در عرصه علم و فناوری سرمایه‌گذاری نکرده‌ایم.

به گزارش شانا، پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت به نمایندگی از صنعت نفت با برپایی یک پاویون، دو رویداد با عناوین «عرضه و تقاضای فناوری‌ها و ارتقای نوآوری در زنجیره ارزش شرکت ملی گاز ایران» و «نیاز فناورانه پتروشیمی کارون و صنعت پلی‌یورتان کشور» در این نمایشگاه برگزار می‌کند.

رویداد نخست روز چهارشنبه (۲۴ آذرماه) با محوریت شرکت ملی گاز برگزار می‌شود و  این شرکت نیازهای فناورانه خود را برای زنجیره ارزش گاز مطرح می‌کند و شرکت‌های مختلف مرتبط با فناوری‌های روزآمد گاز دعوت شده‌اند تا برای نیازهای صنعت گاز مذاکره و گفت‌وگو کنند.

رویداد «نیاز فناورانه پتروشیمی کارون و صنعت پلی‌یورتان کشور» روز پنجشنبه (۲۵ آذرماه) برگزار می‌شود و پتروشیمی کارون نیازهای فناورانه صنعت پلی‌اورتان کشور را ارائه می‌کند و شرکت‌های فعال در این بخش به بررسی این نیازها می‌پردازند.

پاویون صنعت نفت در سالن شماره هفت محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی از ۲۳ تا ۲۶ آذر آماده بازدید پژوهشگران، مدیران، خبرنگاران، کارکنان صنعت نفت و دیگر علاقه‌مندان است.

نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی (تستا) از روز سه‌شنبه (۲۳ آذرماه) به‌مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 450332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =