پژوهش؛ موتور محرک شرکت گاز برای دستیابی به اهداف

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران گفت: پژوهش موتور محرک بسیار قوی با بازده بالا برای رسیدن به همه اهداف ترسیم‌شده یک سازمان است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محسن مظلوم فارسی‌باف ضمن تبریک هفته پژوهش به همه کارکنان به‌ویژه تلاشگران واحد پژوهش شرکت ملی گاز ایران، اظهار کرد: پژوهش به‌عنوان مفهومی کامل جایگاه ویژه‌ای در هر سازمان برای رسیدن به اهداف و رویارویی با چالش‌های پیش‌آمده دارد.

وی ادامه داد: ما سیاست کلان خود را بر پایه بحث مدیریت توسعه فناوری گذاشته‌ایم، یعنی مدیریتی را در این بخش انجام می‌دهیم که سبب ارائه دستاوردهای فناورانه، نوآورانه و در مجموع، ارتقا و توسعه فناوری و تجاری‌سازی آن در صنعت گاز شود و نیازهای این صنعت را ان‌شاءالله برآورده کند.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه حوزه پژوهش و فناوری این شرکت مطابق سیاست‌های اتخاذشده و مدیریت شرکت و وزارت نفت، تلاش دارد پژوهش‌ها را ابتر نگذاشته و به منصه ظهور برساند، افزود: این موضوع به آن معناست که پژوهش را فقط برای پژوهش انجام ندهیم تا دچار تسلسلی باطل در مجموعه شویم، بلکه تلاش کنیم زنجیره کاملی از چالش‌ها، احصای چالش‌ها و انجام پژوهش‌ها به‌منظور غلبه بر این چالش‌ها با توسعه فناوری‌های مربوطه داشته باشیم تا بتوانیم به اهداف کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت خود در سازمان دست یابیم.

فارسی‌باف توسعه فناورانه را محور کار حوزه پژوهش معرفی کرد و گفت: این حوزه با رویکرد احصای چالش‌های صنعت گاز و روش‌های غلبه بر چالش‌ها؛ چه پروژه‌هایی با پایه پژوهشی و چه پروژه‌های مرتبط با شرکت‌های دانش‌بنیان، موارد را بررسی می‌کند و برای آنها اقدام می‌شود.

وی تصریح کرد: بخشی از موارد حوزه‌های سیاست‌گذاری پژوهش و فناوری در قالب طرح‌ها و مطالعات راهبردی است که نیاز است این مطالعات بسیار جامع و کامل دیده شود، به‌منظور اینکه در حوزه اجرا با کمترین مانع و هدررفت زمانی، بیشترین ثمربخشی و افزایش بازده در حوزه دستاوردهای پژوهشی را داشته باشد و بتوان کار را با آن، پیش برد.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران محورهای همکاری و پیکره فعالیت‌های حوزه پژوهش را چهار انستیتو تحقیقاتی دانست که در شرکت ملی گاز ایران دنبال می‌شود و اظهار کرد: ارتباط با دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های علمی، کار با پارک‌های علم و فناوری و ارتباط با شرکت‌های فن‌آور و دانش‌بنیان از جمله کارهایی است که در این حوزه به‌جد دنبال می‌شود و بر این اساس، همه نیازها و تقاضاهای احصاشده در قالب این موارد تعریف شده است.

فارسی‌باف در پایان با بیان اینکه تلاش ما رسیدن به حداکثر خودکفایی هم در فرآیندها و هم در بحث تجهیزات است، اظهار کرد: سیاست ما در این حوزه مدیریتی، بیشتر بر پایه مدیریت توسعه فناوری است، زیرا هدف غایی و نهایی ما پس از کسب دستاوردهای پژوهشی، تبدیل آن به فناوری‌های قابل عرضه به صنعت گاز کشور است؛ فناوری‌هایی که هم قابل رقابت و ارتقایافته باشند و هم هم‌زمان بتوانند نیازهای صنعت گاز را برطرف سازند، به‌ویژه با توجه به شرایطی که اکنون در کشور حکمفرماست.

کد خبر 450335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =