امضای قرارداد سوآپ گازی از دستاوردهای مثبت دولت سیزدهم است

سخنگوی دولت گفت: در این مدت از آغاز دولت، شاهد تحولات بسیاری در بخش دیپلماسی اقتصادی بوده‌ایم، حضور و عضویت در سازمان شانگهای و حضور در نشست سران اکو و امضای قرارداد سوآپ گازی از دستاوردهای بسیار مطلوب در این چند ماه است.

به گزارش شانا، علی بهادری‌جهرمی، امروز (سه‌شنبه، ۲۳ آذرماه) در نشست خبری با اشاره به تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور به مجلس شورای اسلامی گفت: جهت‌گیری دولت در بودجه، کمک و برنامه‌ریزی برای تحقق رشد ۸ درصدی است. فعال‌سازی و جلب مشارکت خصوصی - عمومی و مردم برای تحقق این رشد اقتصادی هشت درصدی است و دولت همه تلاش خود را انجام می‌دهد تا این رشد ایجاد شود.

وی با تشریح محورهای مهم بودجه سال آینده، افزود: اگر بخواهیم از دو محور اساسی در بودجه یاد کنیم، یکی خط قرمز قرار دادن هرگونه اقدام یا تصمیم تورمی است. دولت تلاش دارد بدون خلق پول تورم را مهار و امکان فعالیت را برای فعالان بخش خصوصی فراهم کند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: در حوزه عمرانی شاهد تحرک جدی در سال آینده خواهیم بود. دولت بنای کلنگ‌زنی جدید ندارد، بلکه کار ویژه اصلی خود را تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام قرار داده و سال آینده شاهد تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در کشور خواهیم بود.

بهادری‌جهرمی عنوان کرد: در حوزه توسعه پالایشگاه، ساخت پالایشگاه جدید با ظرفیت ۳۰۰ هزار بشکه در روز، همچنین توسعه پالایشگاه آبادان در لایحه بودجه پیش‌بینی شده است.

وی اولویت دولت را کار برای مردم و درگیر نشدن در مسائل حاشیه‌ای دانست و افزود: این دولت با روی باز از نقد دلسوزانه و تذکرات مردم و رسانه‌ها استقبال می‌کند و مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد، اگر جایی نیاز به اصلاح باشد، دولت اصلاح می‌کند، اما باید میان بانیان وضع موجود و دلسوزان تفکیک قائل شد.

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره فعال شدن دیپلماسی اقتصادی دولت گفت: ۱۰۰ روز زمان برای به نتیجه رسیدن برنامه‌ها، زمان کوتاهی است، اما در این مدت شاهد تحول بسیاری بودیم. حضور و عضویت در سازمان شانگهای و حضور در نشست سران اکو (سازمان همکاری‌های اقتصادی) و امضای قرارداد سوآپ گازی از دستاوردهای بسیار خوب در این چند ماه است.

کد خبر 450338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =