نحوه تهاتر نفت با بدهی پروژه‌های عمرانی تشریح شد

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بررسی نحوه تهاتر نفت خام با بدهی پروژه‌های عمرانی و گزارش مقدار فروش نفت در این کمیسیون خبر داد.

عبدالجلال ایری در گفت‌وگو با خبرنگار شانا با اشاره به نشست عصر امروز (سه‌شنبه، ۲۳ آذرماه) کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی که با حضور جواد اوجی، وزیر نفت برگزار شد، گفت: وزیر نفت در این نشست گزارشی از عملکرد این وزارتخانه در زمینه فروش نفت و گزارشی درباره تهاتر این کالای راهبردی با بدهی پروژه‌های عمرانی ارائه کرد.

وی افزود: وزیر نفت در این نشست اعلام کرد که این مجموعه آمادگی کامل برای تهاتر نفت با دستگاه‌های اجرای متقاضی و پیمانکاران طلبکار را دارد، اما برای این کار نخست باید دستگاه‌ها از جمله وزارت راه و شهرسازی درباره تهاتر نفتی درخواست ارائه دهند، سپس طبق ضوابط وثیقه ارائه کنند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: از طرفی طلبکاران نیز باید از سازمان برنامه و بودجه در این باره مجوز بگیرند و این سازمان رقم طلب آنها را به‌صورت مشخص به وزارت نفت اعلام کند، از سوی دیگر دریافت‌کنندگان هم باید برای فروش نفت ظرفیت بازار جدیدی ایجاد کنند و از مشتریان سنتی وزارت نفت استفاده نکنند.

ایری تصریح کرد: وزیر نفت همچنین از عملکرد مجموعه تحت مدیریت خود درباره فروش نفت گزارشی ارائه کرد که در این گزارش اعلام شد وضع فروش نفت و میعانات گازی نسبت به دوره مشابه پارسال رشد قابل‌توجهی داشته و پول همه آنها هم وصول شده است.

کد خبر 450361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =