ازسرگیری پرداخت وام خرید مسکن از محل صندوق بازنشستگی نفت

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزیر نفت از پرداخت وام خرید مسکن از محل صندوق بازنشستگی صنعت نفت خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، مهدی علی‌مددی روز پنجشنبه (۲۵ آذرماه) در نشستی که به منظور بررسی مهم‌ترین دغدغه‌های منابع انسانی شرکت پایانه‌های نفتی ایران در جزیره خارک برگزار شد، گفت: انتظار کنونی از مجموعه صنعت نفت به مراتب از دوران گذشته سنگین‌تر است، زیرا مدیریت نفت اکنون از بدنه این صنعت و همه کارکنان جزو تصمیم‌گیران این صنعت مادر تخصصی هستند.

وی افزود: در وضع کنونی چالش‌های بسیاری داریم که این مسائل در خود صنعت نفت و با مدیریت این مجموعه ایجاد شده است، تعهدهای فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت، تعهدهای قراردادهای جذب نوین، تعهد آزمونی که برای قرارداد مدت‌موقت گرفته شده، تعهدهای تبدیل وضعیت ایثارگران که قانون بود و همه این موارد که بخش‌های جزئی هم دارد یا انجام شده یا در حال رسیدگی است.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت گفت: رویکرد ما بر حل مسئله در محل وقوع مسئله و با نگرش دانایی‌محور، آینده‌محور و آینده‌پژوهانه است و باید ببینیم چه تحویل گرفتیم و چه می‌خواهیم تحویل دهیم.

مددی ادامه داد: ما با جامعه نیروی انسانی طرف هستیم که به آنها توجهی نشده و امروز قاطبه سازمان را فراگرفته است؛ نیروهای ارکان ثالث و قراردادی واقعیتی برای صنعت نفت است و ما نیز نگاه دولت را می‌دانیم و اینکه دولت در چه شرایطی کار را آغاز کرده است، وضع بودجه کشور، وضع فروش نفت، همه این موارد را عزیزان بی‌شک دنبال می‌کنند.

وی تأکید کرد: تصمیم‌هایی که در حوزه منابع انسانی گرفته شده مطلوب است و بخش عمده صنعت نفت به مسائل سرمایه انسانی نگاه مثبت دارند و این خیلی به ما کمک و به‌نوعی مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزیر ادامه داد: برای جامعه ایثارگران با سازمان اداری استخدامی به جمع‌بندی رسیدیم و آنها اجازه دادند ما برای این عزیزان سمت سازمانی ایجاد کنیم و این کار واحد ساختار ما را دوچندان می‌کند که هم باید سمت ایجاد کند، هم متناسب‌سازی کند و هم برای جاهایی که ساختار نداریم، ساختار ایجاد کند و این شرایط می‌طلبد که شبانه‌روز کار کنیم تا ان‌شاءالله به وضع مطلوب برسیم.

علی مددی افزود: تسهیلات خرید مسکن تا سقف ۳۵۰ میلیون تومان (هر نفر) به کارکنان و بازنشستگان صنعت نفت از محل صندوق بازنشستگی نفت پرداخت می‌شود؛ مبلغ این وام برای تعمیرات مسکن ۵۰ میلیون تومان و تبدیل به احسن ۱۵۰ میلیون تومان است.

در این نشست  عباس اسدروز، مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران، گزارشی از وضع عملیات، تعمیرات اساسی و مدیریت دارایی‌های فیزیکی و تأسیسات و مسائل سرمایه انسانی را ارائه کرد.

وی افزود: در حوزه‌های مختلف عملیات، فنی و مهندسی و نیروی انسانی، راهبردها، اهداف استراتژیک و شاخص‌های کلیدی مشخص شده است؛ در همین راستا لازم است چالش‌های پیش رو شناسایی و نسبت به حل آنها راهکار و برنامه‌ریزی لازم انجام شود. استانداردها و ضوابط فنی و مهندسی را مدنظر قرار داده‌ایم که با تکیه بر توان نیروی داخلی شرکت به این اهداف دست خواهیم یافت.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران ادامه داد: در حوزه بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌ئی) نگاه ایمن به فرآیندها در فعالیت‌های شرکت مشهود است که این خود به‌دلیل حضور نیروی انسانی متعهد و متخصص و همیشه آماده به‌کار است که بارها در شرایط اضطراری این ویژگی‌های بارز نمود پیدا کرده است.

 اسدروز با اشاره به توان بالای نیروی انسانی در این شرکت یادآور شد: نیروی انسانی در شرکت ریسک می‌پذیرد که بخشی از آن اعتقادی است و بخشی دلسوزی و تعهد به سازمان است و من در مناطق عملیاتی به اشکال مختلف  این مسائل را دیده‌ام.

وی تأکید کرد: نگاه ویژه مقام عالی وزارت و مدیران ارشد منابع انسانی وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران به حوزه منابع انسانی به‌عنوان سرمایه اصلی صنعت نفت ستودنی است و تصمیم‌های اتخاذشده و تفویض اختیارات انجام‌شده طی بخشنامه‌های چند ماه اخیر در این حوزه و حوزه‌های فنی و عملیاتی افق روشنی برای صنعت نفت ترسیم کرده است که جا دارد از این  حسن نظر و دیدگاه مثبت  وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران قدردانی کنم. 

در این نشست مدیران و رؤسای شرکت پایانه‌های نفتی ایران  و نفت فلات قاره دغدغه‌های خود را در حوزه منابع انسانی بیان کردند.

کد خبر 450434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =