دستیابی به بهترین کیفیت ال‌پی‌جی در پالایشگاه دهم پارس جنوبی

مدیر پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: با انجام اقدام‌های نوآورانه و تکیه بر توان و دانش بومی متخصصان و کارکنان این پالایشگاه به بهترین کیفیت ال‌پی‌جی در خروجی واحدهای مرکاپتان‌زدایی فاز ۱۹ پارس جنوبی دست یافته‌ایم.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سهیل رفیعی با بیان اینکه متخصصان و کارکنان واحد مهندسی پالایشگاه دهم پارس جنوبی امسال اقدام‌ها و دستاوردهای مهمی در حوزه تولید به ثبت رسانده‌اند، اظهار کرد: روزانه بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ تن گاز مایع با بهترین کیفیت، در واحد ال‌پی‌جی پالایشگاه دهم تولید می‌شود.

وی در ادامه با بیان اهداف مهم در این دستاورد شاخص واحد مهندسی تصریح کرد: کاهش بار بسترهای خالص‌سازی نهایی، افزایش عمر مولکولارسیوها، افزایش قابلیت اطمینان و افزایش کیفیت و قیمت محصول از مهم‌ترین اهداف در این پروژه است.

مدیر پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: با فعالیت‌های انجام‌شده در این واحد اکنون از لحاظ کمّی و کیفی موارد و مشکلات اساسی به‌صورت ۱۰۰ درصدی برطرف شده است.

رفیعی در ادامه به مقدار تقریبی صرفه‌جویی هزینه‌ها با انجام این کار اشاره کرد و یادآور شد: مقدار مولکولارسیوهای استفاده شده در واحد ال‌پی‌جی حدود ۸۰ تن بوده که قیمت هر کیلوی آن ۴ یورو است و پیش‌بینی می‌شود با اقدام انجام‌شده عمر مولکولارسیوها دو برابر شده، توالی تعویض آن، نصف و از این محل، در هر بار تعویض، ۱۶۰ هزار یورو در اقتصاد کشور تأثیرگذار خواهد بود.

وی یادآور شد: این دستاورد بزرگ در سطح شرکت ملی گاز ایران واحد مشابه تاکنون وجود نداشته است و در سطح مجتمع نیز پالایشگاه دهم برای نخستین‌ بار به این درجه از کیفیت تولید ال‌پی‌جی دست یافته است.

کد خبر 450494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =