دعوت نفت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای احیای چاه‌های کم‌بازده

مدیریت سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار شرکت ملی نفت ایران از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان برای اجرای طرح‌های احیای چاه‌های کم‌بازده نفت و استحصال گاز هلیوم دعوت به همکاری می‌کند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، پیرو سیاست‌های ابلاغی مقام عالی وزارت نفت در آیین بزرگداشت روز ملی پژوهش و حسب دستور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، احیای بیش از ۷۰۰ حلقه از چاه‌های کم‌بازده کشور با استفاده از روش‌های نو و دانش‌محور در دستور کار قرار گرفته است.  

اجرای طرح‌های احیای چاه‌های کم‌بازده در راستای اجرای بندهای ۱۴ و ۱۵ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مبنی بر افزایش ذخایر نفت و گاز کشور و توسعه ظرفیت‌های تولید و برداشت صیانتی از منابع هیدروکربوری، همچنین با هدف تقویت درون‌زایی و تحقق اقتصاد دانش‌بنیان از طریق توسعه طرح‌های فناورانه، در دستور کار شرکت ملی نفت ایران قرار گرفته است.

به‌منظور توسعه زنجیره ارزش گاز تولیدی پارس جنوبی و توسعه و تجاری‌سازی فناوری تولید هلیوم مایع از گاز طبیعی، طرح استحصال و جمع‌آوری گاز هلیوم نیز تدوین شده است.

به همین منظور به‌زودی چارچوب واگذاری و جزئیات این دو طرح از سوی مدیریت سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار شرکت ملی نفت ایران به‌صورت عمومی اطلاع‌رسانی می‌شود.

کد خبر 450660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =