قرارداد ۳۹ میلیون یورویی ساخت واحد بازیابی اتان پتروشیمی بندر امام امضا شد

قرارداد ۳۹ میلیون یورویی ساخت واحد بازیابی اتان پتروشیمی بندر امام با هدف تأمین حداکثری خوراک واحدهای الفین این شرکت با شرکت طراحی و مهندسی صنایع انرژی (EIED) امضا شد.

به گزارش خبرنگار شانا، قرارداد ساخت واحد بازیابی اتان پتروشیمی بندرامام امروز (چهارشنبه، یکم دی‌ماه) با حضور جعفر ربیعی، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس میان حمیدرضا رستمی، مدیرعامل پتروشیمی بندر امام و سیدمحمدعلی غفاری‌زاده، مدیرعامل شرکت طراحی و مهندسی صنایع انرژی (EIED) به روش EPCC امضا شد.

هدف از ساخت این واحد، تأمین حداکثری خوراک واحدهای الفین پتروشیمی بندر امام است که با ساخت این واحد که طبق این قرارداد در ۲۴ ماه اجرا خواهد شد، سالانه ۹۴۲ هزار تن C۳+ و ۴۷۵ هزار تن اتان حاصل می‌شود.

ورود یادآوران خلیج فارس و ان‌جی‌ال ۳۲۰۰ به مدار تولید؛ کمتر از ۶ ماه آینده

جعفر ربیعی، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در این آیین با اشاره به اینکه با توجه به آنچه در پتروشیمی بندر امام شاهد هستیم و ثبت رکوردهای تولید، این شرکت مصداق بارز تحول است، اظهار کرد: از کارکنان، مهندسان و مدیران شرکت پتروشیمی بندر امام که این شرکت را به بعضی از موارد پیشتاز شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس بدل کرده‌اند، قدردانی می‌کنم.

وی با تأکید بر اینکه هلدینگ خلیج فارس از اجرای پروژه‌های کم‌حجم در کنار اجرای مگاپروژه‌ها غافل نمی‌شود، افزود: ساخت واحد بازیابی اتان پتروشیمی بندر امام از پروژه‌های داخلی و رفع موانع تولید است که چنین پروژه‌هایی به‌طور مدام در شرکت‌های زیرمجموعه گروه در حال اجراست که به افزایش سوددهی و درآمد منجر می‌شوند.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به اینکه یادآوران خلیج فارس و ان‌جی‌ال ۳۲۰۰ در کمتر از ۶ ماه آینده عملیاتی می‌شوند، گفت: اجرای واحد بازیابی اتان پتروشیمی بندر امام به‌منظور تبدیل خوراک‌های ورودی به ارزش افزوده و محصولات جدید لازم است.

در ۶ ماهه ۱۴۰۰ دو برابر پارسال سوددهی داشتیم

حمیدرضا رستمی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام نیز در این آیین به تغییرات و تحولات ساختاری و مدیریتی این شرکت اشاره و تصریح کرد: پتروشیمی بندر امام برای نخستین بار با ۶ کوره اتان و ۳ کوره مایع، روزانه ۱۲۰۰ تن اتیلن تولید کرد که سبب شد قیمت تمام‌شده اتیلن تولیدی این شرکت به حداقل مقدار خود برسد و زنجیره اتیلن با واحدهای HD، LD و PVC در حداکثر ظرفیت قرار گیرند و برای نخستین بار صادرات محصولات جامد و پلیمری مجتمع حداکثر مقدار را ثبت کند.

وی با اشاره به اینکه MTB پتروشیمی بندر امام روزانه ۸۰۰ تن تولید می‌کرد که پس از گذشت دو سال به روزانه ۱۵۰۰ تن رسید و برای نخستین بار در سبد صادراتی شرکت قرار گرفت، ادامه داد: بنزن تولیدی پتروشیمی بندر امام نیز در بالاترین مقدار خود قرار گرفت و تأمین یوتیلیتی در چهار سال گذشته بدون هیچ وقفه‌ای انجام شده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام با بیان اینکه این شرکت پارسال معادل مجموع پنج سال گذشته سوددهی داشته است، گفت: پتروشیمی بندر امام در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰ دو برابر پارسال سوددهی داشته است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام افزود: ۱۰ هزار و ۵۰۰ قطعه، همچنین ۶۰ درصد کاتالیست‌های مصرفی در شرکت پتروشیمی بندر امام داخلی‌سازی شده است.

رستمی با اشاره به اینکه پتروشیمی بندر امام هم‌اکنون به نقطه‌ای از شفافیت رسیده که آماده ورود به بورس است، به مشارکت بندر امام در پروژه پتروشیمی الماس ماهشهر اشاره کرد و گفت: ۳۲ درصد سهام این پروژه به پتروشیمی بندر امام اختصاص یافته است.

کد خبر 450706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =