۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
  • کد خبر: 450710
رکوردشکنی قیمت گاز طبیعی در اروپا

قیمت گاز طبیعی در اروپا با معکوس شدن روند انتقال گاز در خط لوله یامال روسیه رکورد زد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قیمت گاز اروپا روز سه‌شنبه (۳۰ آذرماه) پس از معکوس شدن انتقال گاز به سمت شرق در خط لوله‌ای که گاز روسیه را به آلمان منتقل می‌کند، به رکوردی تازه رسید.

کرملین اعلام کرد که این اقدام هیچ پیامد سیاسی ندارد، در حالی که دو مشتری بزرگ آلمانی گازپروم اعلام کردند که این شرکت در حال عمل کردن به تعهدهای عرضه خود است.

داده‌های گسکید، اپراتور خط لوله آلمانی، نشان داد که انتقال گاز مسیر غربی خط لوله یامال - اروپا - از مسیرهای اصلی انتقال گاز روسیه به اروپا - از روز شنبه (۲۷ آذرماه) کاهش یافته بود و پس از توقف در اوایل روز سه‌شنبه، مسیر خود را معکوس کرد.

برخی سیاستمداران غربی و کارشناسان صنعتی، روسیه را متهم کرده‌اند که در بحبوحه تنش‌های سیاسی بر سر اوکراین، همچنین تأخیر در صدور گواهینامه خط لوله انتقال گاز دیگری به نام نورد استریم -۲ از انتقال گاز به اروپا جلوگیری کرده است.

روسیه این مسئله را رد کرده است.

قیمت فروش عمده گاز هلند، شاخص اروپایی، روز سه‌شنبه بیش از ۱۶ درصد افزایش یافت و به رقم بی‌سابقه ۱۹۳ دلار و ۴۶ سنت برای هر مگاوات ساعت رسید.

جیمز وادل، مدیر بخش گاز اروپای مؤسسه انرژی اسپکتس در این باره گفت: ذخیره‌سازی موقت اروپا در زمستان امسال بسیار کم است بنابراین اروپا بسیار بیشتر از سال‌های گذشته به واردات گاز وابسته است.

کد خبر 450710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =