جمع‌آوری سالانه حدود ۱۱ میلیارد فوت‌مکعب گازهای ارسالی به مشعل

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون گفت: جمع‌آوری و جلوگیری از سوزاندن سالانه ۱۰.۷ میلیارد فوت مکعب گازهای ارسالی به مشعل آثار مثبت محیط زیستی، سود و صرفه اقتصادی برجسته‌ای را به همراه داشته است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون، حمید کاویان در تشریح طرح جمع‌آوری گازهای مشعل این شرکت اظهار کرد: دو قرارداد پنج‌ساله با سرمایه‌گذاری حدود ۱۷ میلیون دلار برای احداث تأسیسات فشارافزایی گازهای کم‌فشار مشعل و شیرین‌سازی گازهای ترش ارسالی به مشعل واحد بهره‌برداری شماره ۳ مارون به مقدار ۱۵ میلیون فوت‌مکعب در روز و فروش گازهای کم‌فشار ارسالی به مشعل واحد بهره‌برداری مارون ۶ به میزان ۱۴ میلیون فوت‌مکعب در روز با شرکت‌های داخلی امضا و پس از انجام عملیات اجرایی، راه‌اندازی شد.

وی افزود: هم‌اکنون ۸۸ درصد گازهای همراه مازاد جمع‌آوری می‌شود و چهار درصد آن به مصرف داخلی می‌رسد، قرار است تا سه‌ سال آینده، هشت درصد باقیمانده نیز جمع‌آوری شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون هدف اصلی انجام این پروژه‌ها را صیانت از محیط زیست و حفظ منابع هیدروکربوری برشمرد و سود و صرفه اقتصادی حاصل از فروش گازهای همراه را سالانه ۱۶ میلیون دلار اعلام کرد.

پروژه‌های زیست محیطی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب شامل پروژه جمع‌آوری گازهای مشعل واحدهای بهره‌برداری مارون ۶، مارون ۳ و منصوری دیروز (یکشنبه، پنجم دی‌ماه) در مجتمع صنعتی شماره ۶ شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون رونمایی شد.

کد خبر 450934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =