موافقت مجلس با یک فوریت استفساریه اصلاح قیمت گاز کوره‌های آجرپزی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرح استفساریه اصلاح بند ط تبصره یک قانون بودجه ۱۴۰۰ درباره اصلاح و کاهش قیمت گاز کوره پزخانه‌ها و آجرپزی‌ها موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار شانا، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۲ دی‌ماه) مجلس شورای اسلامی، ضمن مخالفت با دو فوریت طرح استفساریه اصلاح بند ط تبصره یک قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور، با یک فوریت این طرح موافقت کردند.

در این استفساریه آمده است: با توجه به بند ط تبصره (۱) قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور آیا کوره‌های آجرپزی مشمول این بند هستند و گازبهای آن مطابق ۱۰ درصد نرخ متوسط قیمت خوراک پتروشیمی است؟ خیر، کوره‌های آجرپزی مشمول بند ط تبصره (۱) قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور نیستند و گازبهای آن مطابق کسب و خدمات و تجاری محاسبه می‌شود.

عبدالعلی رحیمی مظفری، عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به‌عنوان طراح طرح استفساریه بند ط تبصره یک بودجه ۱۴۰۰ در توضیح این طرح گفت: این طرح در خصوص گازبهای کوره‌های آجرپزی مطرح شده است. براساس این بند قیمت گاز این کوره‌ها با صنایع پتروشیمی و سیمانی یکسان در نظر گرفته شده که این موضوع اشکالاتی را درباره عملکرد کوره‌های آجرپزی به‌دنبال داشته است.

کد خبر 451284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =