حراست بازوی توانمند مدیریت است

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: حراست بازوی توانمند مدیریت است و می‌تواند در انجام مأموریت‌ها، به دور از حاشیه‌سازی، مچ‌گیری و پرونده‌سازی یاری‌گر مدیریت سازمان باشد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، علیرضا مهدی‌زاده روز شنبه (۱۱ دی‌ماه) در آیین معارفه و تودیع رؤسای جدید و قدیم حراست این شرکت گفت: واحد حراست در حوزه کارکنان با کمک به انتخاب افراد سالم و توانمند و در حوزه عملیات با استفاده از روش‌های نو، می‌تواند از تأسیسات و دارایی‌های شرکت صیانت و نگهداری کند. همچنین در بُعد آموزش چه برای کارکنان حراست و چه دیگر کارکنان، واحد حراست باید اقدام‌های عملی انجام دهد تا بتوانیم یک واحد حراست در شأن شرکت نفت فلات قاره ایران داشته باشیم.

وی ضمن تشکر از ناصری‌کریموند، رئیس پیشین حراست شرکت نفت فلات قاره ایران، گفت: آقای شکوهی‌فرد، رئیس جدید حراست شرکت، از مجموعه حراست این شرکت است و سابقه کار در مناطق عملیاتی دارد که امیدوارم با تعامل خوب با مجموعه شرکت و کمک حراست شرکت ملی نفت ایران بتواند به بهترین نحو ممکن این وظیفه را انجام دهد و با بهره‌گیری از تجربیات قبلی و به‌کارگیری فناوری‌های نوین حفاظتی، پروژه‌های مرتبط با این موضوع را به سرانجام برساند.

حراست شرکت نفت فلات قاره ایران باید پیشرو و سرآمد باشد

رئیس حراست شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه شرکت نفت فلات قاره ایران یک شرکت پیشرو است، گفت: حراست این شرکت هم باید در صنعت نفت کشور پیشرو و سرآمد باشد.

علیرضا دامغانی افزود: واحد حراست باید در همه حوزه‌ها حضور فعال داشته باشد، اما اینکه چگونه حراست را مدیریت و راهبری کنیم بسیار مهم است.

وی رویکرد حراست شرکت ملی نفت ایران را پیش‌بینی، پیشگیری و اقدام دانست و گفت: فعالیت واحد حراست مشابه چرخه بهداشت و درمان است و اصل پیش‌بینی و پیشگیری باید مقدم بر فعالیت‌های آن باشد. حراست موظف است مشورت‌های تخصصی را به مدیران بدهد و در زمینه فرآیندها ورود کرده و از آلوده و بیمار شدن سیستم، دارایی‌ها، نیروهای انسانی و ... جلوگیری و برای این منظور از اقدام‌های پیشگیرانه استفاده کند.

رئیس حراست شرکت ملی نفت ایران افزود: البته واحد حراست باید در مواقع لزوم اقدام و عمل داشته باشد و قاطعانه وارد شود، چراکه اقدام قاطع نیز به نوعی پیشگیرانه است، اما با درایت و پیش‌بینی موارد نباید اجازه داد موضوعی تا مرحله اقدام و عمل پیش برود.

اصلاح فرآیندها در واحد حراست ضروری است

رئیس حراست شرکت نفت فلات قاره ایران نیز در این مراسم بر اصلاح فرآیندها در واحد حراست این شرکت تأکید کرد و گفت: امیدوارم با کمک همه همکاران و حراست شرکت ملی نفت بتوانیم فرآیندها را استانداردسازی کرده و از پراکنش آن جلوگیری کنیم.

شهرام شکوهی‌فرد گفت: شرکت نفت فلات قاره یک شرکت ویژه است که به صورت هم‌زمان در سه حوزه خط مقدم جبهه اقتصادی، مسائل داخل شرکت و محیط پیرامونی دارای مسائل و معضلات گوناگونی است که واحد حراست باید برای همه این مسائل راه‌حل و برنامه داشته باشد.

وی افزود: پس از سال‌ها فعالیت در مناطق عملیاتی، از نظر من یکی از عمده‌ترین مشکلات در شرکت نفت فلات قاره ایران اختلاف دیدگاه در صف و ستاد است بنابراین باید تلاش کنیم ارتباط بین این دو بخش بیش از پیش نزدیک شود. در زمینه مسئولیت اجتماعی نیز مواردی وجود دارد که چالش‌هایی را برای این شرکت ایجاد کرده است، همچنین در حوزه منابع انسانی مسائل و مشکلات ریشه‌ای وجود دارد که به پاشنه آشیل شرکت تبدیل شده است، زیرا با بازنشستگی همکاران قدیمی و خالی شدن مشاغل و سمت‌های کلیدی، جایگزینی این عزیزان یکی از مسائل مهم است که مدیران باید با تدبیر لازم در این زمینه تصمیم‌گیری کنند.

در این مراسم همچنین محمدرضا ناصری‌کریموند، رئیس پیشین حراست شرکت نفت فلات قاره ایران ضمن تشکر از همه همکاران ستاد، مناطق عملیاتی، سکوهای بهره‌برداری و حراست شرکت ملی نفت ایران، برای شکوهی‌فرد در انجام وظایف محوله آرزوی موفقیت کرد.

در پایان این مراسم، حکم مسئولیت شهرام شکوهی‌فرد به‌عنوان رئیس حراست شرکت نفت فلات قاره ایران به وی اعطا و با اهدای لوح سپاس از تلاش‌های محمدرضا ناصری‌کریموند در مدت تصدی این مسئولیت قدردانی شد.

کد خبر 451324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =