شرکت ملی حفاری و دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

شرکت ملی حفاری ایران و دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان برای همکاری‌های آموزشی و حمایت از تحقیقات علمی، پژوهشی، نوآوری و تولید دانش فنی تفاهم‌نامه امضا کردند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، این تفاهم‌نامه در نشستی با حضور تعدادی از مدیران، رئیس و کارشناسان اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی، پژوهش و فناوری شرکت و چند نفر از رؤسا و مسئولان دانشگاه آزاد به امضای حمیدرضا گلپایگانی، مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران و علی افروس، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان رسید.

در این نشست گلپایگانی ابتدا سالگرد  شهادت سردار دل‌ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش را تسلیت گفت و افزود:  اگرچه سردار سلیمانی در میان ما نیست، آرمان‌هایش حضور میدانی دارد.

وی اظهار کرد: صنعت حفاری از تخصصی‌ترین صنایع است که همه علوم در آن کاربرد دارد و در همین ارتباط همکاری با دانشگاه‌ها و تلفیق علم و تجربه می‌تواند به توسعه، پیشرفت و تعالی این صنعت مادر تخصصی کمک کند.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه مباحث آموزش، تحقیق و پژوهش و صدور خدمات فنی و مهندسی در سطح منطقه در سرفصل برنامه‌های شرکت قرار دارد، اظهار کرد: در زمان حاضر همکاری‌های مشترک و مستمر، هم‌افزایی، استفاده از توانمندی‌های یکدیگر برای ارتقای سطح علمی و دانش فنی شرکت می‌تواند بسیاری از چالش‌ها و مشکلات را برطرف کند.

همچنین افروس گزارشی از فعالیت‌های علمی و پژوهشی این دانشگاه ارائه کرد و گفت: رویکرد اصلی دانشگاه شناسایی چالش‌ها و حل مسائل با استفاده از استادان مجرب و کارشناسان و متخصصان در صنعت است.

وی با اشاره به اینکه در دانشگاه توان بالقوه‌ای وجود دارد که در ارتباط با صنعت می‌تواند بالفعل شود و به حل مشکلات صنایع کمک کند، افزود: این دانشگاه در سال‌های گذشته همکاری‌های ارزشمندی در بخش‌های پژوهشی و ساخت قطعات با شرکت ملی حفاری ایران داشته است که انتظار می‌رود این همکاری‌ها توسعه یابد.

در این نشست اعلام شد: این تفاهم‌نامه در سه  بخش شامل موضوعات آموزشی، پژوهشی و فناوری تنظیم شده که اجرای پروژه‌های تحقیقاتی - کاربردی مورد نیاز تا مرحله تبیین دانش فنی، بررسی میزان نیاز به فناوری‌های نوین و برنامه‌ریزی برای نیل به موارد اولویت‌دار، انجام امور مطالعاتی، بازدیدهای علمی و استفاده از ظرفیت‌های کارشناسی طرفین از جمله موارد مربوط به بخش نخست است.

به اشتراک‌گذاری منابع علمی و آموزشی طرفین، استفاده از امکانات، تجهیزات و فضای آموزشی در برگزاری دوره‌ها و همایش‌های مشترک، تجاری‌سازی قابلیت‌های آموزشی و پژوهشی از محورهای مورد اهتمام در مبحث موارد آموزشی است.

در بخش مباحث پژوهشی، استقرار مرکز تحقیقات ملی حفاری در دانشگاه آزاد واحد اهواز، هدایت و حمایت از پایان‌نامه‌های تحصیلی، به‌کارگیری استادان دانشگاه، بررسی و ارزیابی طرح‌ها و استفاده از ظرفیت‌های علمی و کارشناسی به‌عنوان محور همکاری لحاظ شده است.

بومی‌سازی و انتقال فناوری‌های نوین، در اختیار گذاشتن تجهیزات آزمایشگاهی، انجام امور مطالعاتی، بهره‌گیری بهینه از ظرفیت‌های دانشگاه و نیز ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز شرکت در این تفاهمنامه همکاری که مدت اجرای آن سه سال است، به‌شمار می‌آید.

کد خبر 451331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =