«هیثم الغیص» به‌عنوان بیست‌وچهارمین دبیرکل اوپک انتخاب شد

هیثم الغیص، نماینده پیشین کویت در هیئت عامل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به‌عنوان بیست‌وچهارمین دبیرکل این سازمان انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار شانا، اعضای اوپک در نشست ویژه وزارتی این سازمان که امروز (دوشنبه، ۱۳ دی‌ماه) برگزار شد بر سر انتخاب هیثم الغیص، به‌عنوان دبیرکل این سازمان به اجماع رسیدند.

هیثم الغیص، نماینده پیشین کویت در هیئت عامل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، مدیر اجرایی چند زبانه صنعت نفت و گاز است که بیش از ۳۰ سال تجربه بین‌المللی دارد.

وی در بخش فروش و بازاریابی بین‌المللی نفت و گاز و توسعه تجارت فعالیت کرده و با تصدی سمت‌های کلیدی در کویت، پکن و لندن تجربه منطقه‌ای و بین‌المللی به دست آورده است.

الغیص همچنین تجربه هدایت گروه‌های پیشرو بین‌المللی و منطقه‌ای و دانش و تجربه فراوانی در زمینه تحقیقات بازار و تجزیه و تحلیل دارد، وی چند سمت در نهادهای کلیدی اوپک و کمیته‌های میان‌دولتی داشته است.

دوره فعالیت محمد سانوسی بارکیندو نیجریه‌ای دبیرکل کنونی این سازمان نیز اوت ۲۰۲۲ (مردادماه ۱۴۰۱) به پایان می‌رسد، وی اواسط سال ۲۰۱۶ این سمت را به‌عهده گرفت و در سال ۲۰۱۹ برای یک دوره سه ساله دیگر انتخاب شد.

کویت پیش از انتخاب هیثم الغیص به‌عنوان دبیرکل اوپک در سال‌های ۱۹۶۵ و ۲۰۰۵ میلادی نیز عهده‌دار این پست بوده است. اشرف لطفی در سال ۱۹۶۵ به مدت یک سال و  شیخ احمد فهد الاحمد الصباح  در سال ۲۰۰۵ به‌عنوان دبیرکل به این سازمان خدمت کردند.

کد خبر 451343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =