بیست‌وچهارمین نشست اوپک‌پلاس آغاز به‌کار کرد

بیست‌وچهارمین نشست وزیران نفت و انرژی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس) دقایقی پیش آغاز شد.

به گزارش خبرنگار شانا، وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو ائتلاف اوپک‌پلاس امروز (سه‌شنبه، ۱۴ دی‌ماه) درباره سیاست‌های تولید نفت خام این ائتلاف برای ماه فوریه ۲۰۲۲ به‌صورت ویدیوکنفرانس مذاکره می‌کنند.

گزارش فنی کمیته مشترک فنی اوپک‌پلاس (JTC) در روز یکشنبه (۱۲ دی‌ماه) نشان داد این ائتلاف انتظار دارد تأثیر واریانت جدید ویروس کرونا ملایم و موقت باشد و درها را برای افزایش بیشتر تولید باز نگه دارد.

کمیته فنی مشترک اوپک پلاس در گزارش خود همچنین پیش‌بینی رشد تقاضا برای نفت در سال ۲۰۲۲ را بدون تغییر نگه داشت و آن را ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز برآورد کرد.

تحلیلگران و کارشناسان معتقدند اوپک‌پلاس سیاست افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه را در ماه فوریه هم ادامه خواهد داد.

اوپک و متحدانش از ماه اوت هر ماه ۴۰۰ هزار بشکه در روز به تولیدشان اضافه کرده‌اند تا به محدودیت عرضه‌ای که در سال ۲۰۲۰ به اجرا گذاشتند، خاتمه دهند.

اوپک‌پلاس در واکنش به فروپاشی تقاضا در اوج بحران شیوع ویروس کووید-۱۹، تولید خود را از ماه مه سال ۲۰۲۰، ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز معادل حدود ۱۰ درصد از تقاضای جهانی محدود، اما پس از آن زمان با بهبود تقاضا، محدودیت عرضه را به مرور تسهیل کرد.

کد خبر 451396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =