بیانیه بیست‌وچهارمین نشست وزارتی اوپک‌پلاس

بیانیه بیست‌وچهارمین نشست وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو ائتلاف اوپک‌پلاس بر اهمیت ادامه تلاش‌ها برای حفظ توازن بازار نفت تأکید کرد.

به گزارش شانا به نقل از دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، بیست‌وچهارمین نشست وزیران نفت و انرژی تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک امروز (سه‌شنبه، ۱۴ دی‌ماه) به‌صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد.

پس از جمع‌بندی رسمی بیست‌وسومین نشست وزیران اوپک و غیراوپک (ONOMM) که به‌صورت ویدیوکنفرانس در روز دوم دسامبر ۲۰۲۱ (۱۱ آذرماه) برگزار شد و با توجه به بنیان‌های کنونی بازار نفت و اجماع در مورد چشم‌انداز آن، کشورهای تولیدکننده نفت اوپک و غیر اوپک بر موارد زیر تأکید کردند:

۱. تصمیم‌ دهمین نشست وزیران کشورهای عضو و غیر عضو اوپک (۱۲ آوریل ۲۰۲۰) که پس از آن در نشست‌های بعدی از جمله در نوزدهمین نشست وزیران نفت و انرژی اوپک‌پلاس (۱۸ ژوئیه ۲۰۲۱) هم تأیید شده بود، مورد تأکید قرار گرفت.

۲. برنامه تسهیل توافق کاهش تولید و سازوکار تعدیل ماهانه تولید - که در نوزدهمین نشست وزیران اوپک پلاس تصویب شده بود - دوباره تأیید و بر اساس آن مقرر شد مجموع عرضه ماهانه اوپک‌پلاس در فوریه ۲۰۲۲ نیز ۴۰۰ هزار بشکه در روز و بر اساس جدول زیر افزایش یابد.

بیانیه بیست‌وچهارمین نشست وزارتی اوپک‌پلاس

۳. بر اهمیت حیاتی پایبندی کامل به سهمیه تولید اعضا و سازوکار جبران تخطی‌ها دوباره تأکید و فرصت ایجادشده برای جبران تخطی‌ها تا پایان ژوئن ۲۰۲۱ تمدید شد. کشورهای خاطی باید برنامه‌های جبرانی خود را بر اساس بیانیه پانزدهمین نشست وزارتی اوپک و غیر اوپک ارائه دهند.

۴. در پایان مقرر شد بیست‌وپنجمین نشست مشترک وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک (اوپک‌پلاس) دوم فوریه ۲۰۲۲ (۱۳ بهمن‌ماه ۱۴۰۰) برگزار شود.

کد خبر 451419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =