۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱
  • کد خبر: 451407
افزایش ۵۹ درصدی قیمت انرژی در سال ۲۰۲۱

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش اخیر خود افزایش قیمت انرژی در سال ۲۰۲۱ را ۵۹ درصد اعلام کرد.

به ‌گزارش پایگاه خبری اویل پرایس، اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده آمریکا (EIA) در گزارش اخیر خود افزایش قیمت انرژی در سال ۲۰۲۱ میلادی را نسبت به ابتدای این سال ۵۹ درصد اعلام کرد.

افزایش قیمت انرژی - بیش از کالاهای دیگر - تا حد زیادی نتیجه بهبود اقتصادها از بحران کرونا بوده است. بیشتر کالاهای موجود در شاخص کالای گلدمن ساکس حدود ۲۰ درصد افزایش قیمت داشته‌، البته به‌ جز فلزات گرانبها که با کاهش قیمت روبه‌رو بوده‌اند.

در بخش انرژی، بنزین با ۶۷ درصد بیشترین افزایش قیمت را داشته است و پس ‌از آن نفت گرمایشی، شاخص‌های نفت خام دبلیوتی‌آی و برنت قرار داشتند.

اختلال‌های جوی مثل یخبندان ماه فوریه و طوفان آیدا، همچنین افزایش تقاضای بنزین و گازوئیل و پیشی‌ گرفتن مصرف نفت خام و گاز طبیعی از تولید آنها سبب افزایش قیمت شاخص‌های انرژی شده ‌است.

همه‌گیری ویروس کرونا، کاهش شدید سرمایه‌گذاری در بخش نفت و گاز را در پی داشته و اختلاف بین عرضه و تقاضای نفت خام را افزایش داده است.

تولید نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۴ دسامبر (سوم دی‌ماه) افزایش یافت و به ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز رسید. این رقم در ماه مارس ۲۰۲۰ - که سقوط تقاضا هنوز آنچنان مشهود نبود - ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در روز بود.

کد خبر 451407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =