اوجی: برای تأمین سوخت صنایع و نیروگاه‌ها تمهیدهای لازم اندیشیده شده است

وزیر نفت از اتخاذ تمهیدهای لازم برای تأمین سوخت صنایع و نیروگاه‌ها خبر داد و اظهار کرد صنایع و نیروگاه‌هایی که با محدودیت سوخت روبه‌رو شده‌اند می‌توانند برای ادامه کار از گاز مایع استفاده کنند.

به گزارش شانا، جواد اوجی، امروز (سه‌شنبه، ۱۴ دی‌ماه) در حاشیه نشست کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم اکنون بر اساس قرارداد (سوآپ گاز) روزانه ۴ تا ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب سوآپ گازی بین ایران و ترکمنستان در حال انجام است که این موضوع به پایداری گاز در کشور کمک می‌کند، گفت: درباره مسئله تأمین سوخت در کشور نیز تا امروز هیچ قطعی و افت فشار گاز نداشتیم، اما با توجه به کاهش شدید دما و افزایش نیاز خانگی به مصرف گاز از هموطنان می‌خواهیم با صرفه‌جویی در مصرف، نهایت همکاری را داشته باشند تا این فصل بدون چالش پشت سر گذاشته شود.

وی افزود: برای تأمین سوخت صنایع و نیروگاه‌ها نیز تمهیدهای لازم اندیشیده شده و آن دسته از صنایع و نیروگاه‌هایی که سوختشان محدود شده است می‌توانند با استفاده از گاز مایع به کارشان ادامه دهند.

وزیر نفت تصریح کرد: هم‌اکنون مصرف خانگی، تجاری و حمل‌ونقل به ۶۰۰ میلیون مترمکعب رسیده، در نیروگاه‌ها نیز مصرف ۱۰۰ میلیون مترمکعب و مصرف سوخت معادل نیز ۲۰۵ میلیون مترمکعب است.

اوجی تصریح کرد: در صنایع با استفاده از سوخت جایگزین اجازه توقف فعالیت را نداده‌ایم و امیدواریم تا پایان فصل سرما نیز این موضوع تداوم یابد.

کد خبر 451412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =