تولید روزانه ۱۳۰ تن ال‌پی‌جی در پالایشگاه گاز فجر جم

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم با اشاره به اجرای پروژه تفکیک فازی در این مجموعه گفت: این پروژه که اکنون یک سال از اجرای آن می‌گذرد تحول مهمی برای پالایشگاه است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، عبدالصمد نجفی اظهار کرد: به‌دنبال اجرای موفقیت‌آمیز این پروژه، امروز شاهد حفظ و تولید روزانه ۱۳۰ تن ال‌پی‌جی (گاز مایع) هستیم و مقدار تولید این محصول ارزشمند در سبد محصولات پالایشگاه تقویت شده است.

وی افزود: در ابتدای فصل زمستان قرار داریم و خوشبختانه با اتکال به خداوند متعال و تلاش مجموعه مدیریت و همه کارکنان، بیش از ۳۵ میلیون مترمکعب گاز تنها از حوزه پارس جنوبی در پالایشگاه جم تصفیه می‌شود که این مقدار تا ۵۰ میلیون مترمکعب نیز قابل افزایش است و همه این موفقیت را مدیون اجرای پروژه تفکیک فازی هستیم.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم با اشاره به کیفیت گاز دریافتی عسلویه و خشک بودن این گاز، تصریح کرد: تفکیک فازی به ما کمک کرد با وجود این چالش، همچنان تولید ال‌پی‌جی و میعانات گازی در این شرکت در سطح مطلوبی قرار داشته باشد.

نجفی در بیان ضرورت و اهمیت اجرای طرح تفکیک فازی گفت: در سال‌های اخیر با توجه به اختلاف فشار گاز کنگان با خوراک دریافتی از پارس جنوبی و نار و اختلاط این جریان‌ها در ورودی، ضرورت داشت این طرح اجرا شود تا بتوانیم گاز بیشتری از حوزه کنگان دریافت کنیم و اکنون پس از یک سال، دستاوردهای این پروژه محسوس است.

وی در پایان بیان کرد: خوشبختانه پالایشگاه فجرجم طبق برنامه خود و مطابق با ظرفیت اسمی در مدار تولید قرار دارد و  افتخار می‌کنیم که تلاش کارکنان این شرکت، گرمابخش خانه‌های مردم در زمستان سرد پیش روست.

کد خبر 451546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =