تلاش مهندسی و توسعه گاز برای بهینه‌سازی مصرف سوخت

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران اظهار کرد: تاکنون اقدام‌های متعددی برای کاهش مصرف گاز در تأسیسات گازی انجام شده، اما به دلایلی به نتایج مورد نظر منتهی نشده است که باید تلاش کنیم این بار با هم‌افزایی به‌وجودآمده، دستاوردهای خوبی را برای انرژی کشور رقم بزنیم.

به گزارش شانا به نقل از شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، رضا نوشادی در نشست بهینه‌سازی مصرف سوخت تأسیسات تقویت فشار گاز که روز شنبه (۱۸ دی‌ماه) با حضور مدیران این مجموعه، نمایندگان مدیریت‌های دیسپچینگ و برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی گاز، شرکت انتقال گاز و مدیرعامل و مدیران ارشد شرکت‌ تانا انرژی برگزار شد، گفت: شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران تلاش می‌کند به‌عنوان بخشی از منشور بزرگ بهینه‌سازی انرژی کشور نقش‌آفرینی کند و با وجود ماهیت پروژه‌محور خود، بنا بر مسئولیت ملی، در موضوع‌هایی که به‌طور غالب در قلمرو بهره‌برداری و عملیات است نیز مشارکت متعهدانه دارد.

وی با قدردانی از اقدام‌های انجام‌شده در این زمینه، افزود: تاکنون اقدام‌های متعددی برای کاهش مصرف گاز در تأسیسات انجام شده، اما به دلایلی به نتایج مورد نظر منتهی نشده است که باید تلاش کنیم این بار با هم‌افزایی به‌وجودآمده، دستاوردهای خوبی را برای انرژی کشور رقم بزنیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران اجرای چنین پروژه‌هایی را مستلزم انجام مطالعات امکان‌سنجی دقیق خواند و تصریح کرد: از منظر ایجاد درآمد برای سرمایه‌گذاری نیز با توجه به قوانین وزارت نفت می‌توان از محل صرفه‌جویی در شبکه برای اجرای پروژه‌های بهینه‌سازی بهره برد.

نوشادی ادامه داد: شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران آمادگی دارد اطلاعات مورد نیاز درباره تأسیسات مورد نظر و امکان بازدید را برای دست‌اندرکاران این پروژه فراهم کند و در ضمن نشست‌های آینده طراحی یک چارچوب منسجم برای همکاری و مباحث قراردادی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مدیران شرکت تاناانرژی نیز در این نشست ضمن ارائه سناریوهای پیشنهادی برای کاهش مصرف گاز از طریق  اجرای پروژه‌های بازتوانی توربین گازی/ بخاری، مزایا و محدودیت‌های روش‌های مورد نظر را تشریح کردند.

حاضران در این نشست درباره الزام‌های متعدد بهینه‌سازی مانند مکانیسم سرمایه‌گذاری، به‌کارگیری ارزش حاصل از صرفه‌جویی در تأمین مالی، وضع کنونی مصرف سوخت در نیروگاه‌های گازی، الگوهای موفق بهینه‌سازی در عرصه جهانی، تکنیک‌های افزایش بهره‌وری در نیروگاه‌ها، برآوردهای اقتصادی و تأثیرات کاهش مصرف در سیستم انتقال گاز با یکدیگر بحث و تبادل نظر کردند. 

کد خبر 451617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =