مناطق نفت‌خیز جنوب و نفت خزر تفاهم‌نامه همکاری‌ امضا کردند

شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت نفت خزر برای توسعه فعالیت‌های اکتشافی در خزر جنوبی تفاهم‌نامه همکاری‌ دوجانبه امضا کردند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، علیرضا دانشی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب یکشنبه (۱۹ دی‌ماه) در آیین امضای این تفاهم‌نامه با اشاره به توانمندی‌های این شرکت در بخش فنی تصریح کرد: کارشناسان این شرکت برای طرح‌های توسعه‌ای در خزر جنوبی آمادگی دارند.

وی با تأکید بر اینکه همه بخش‌های صنعت نفت باید توانمندی‌های خود را برای توسعه کشور به اشتراک بگذارند، گفت: این شرکت برای همکاری با شرکت نفت خزر و سایر شرکت‌های نفت و گاز در زمینه توسعه میدان‌ها از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد و امکانات خود را در اختیار آنها قرار خواهد داد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب افزود: برای ارائه خدمات فنی به شرکت نفت‌ خزر چند کارگروه مشترک در زمینه زمین‌شناسی، حفاری، مهندسی نفت و خدمات فنی حفاری با حضور کارشناسان دو شرکت تشکیل خواهد شد تا ظرفیت‌ها برای کار  در حوزه دریای خزر به‌خوبی شناسایی و سپس با لحاظ توجه حداکثری به محیط زیست، اقدام‌های لازم انجام شود.

اقدام‌های بسیار خوبی در خزر با وجود تحریم انجام شد

مراد کمالی، مدیرعامل شرکت نفت خزر هم در این آیین اظهار کرد: هدف اصلی از این نشست ایجاد هم‌افزایی و استفاده از تجربیات و توانمندی متخصصان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز در جهت گسترش همکاری‌ها با شرکت نفت خزر برای توسعه خزر جنوبی در آینده نزدیک است.

وی اظهار کرد: در طول سال‌های گذشته با وجود محدودیت‌های موجود در دریای خزر از جمله بسته بودن این دریا و اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه علیه صنعت نفت ایران، اقدام‌های بسیار خوبی برای توسعه زیرساخت‌های اساسی برای انجام فعالیت‌های اکتشافی در شمال کشور انجام شده است.

مدیرعامل شرکت نفت خزر از انجام مطالعات گسترده ژئوفیزیکی دوبعدی و سه‌بعدی حوض جنوبی خزر، ساخت پیشرفته‌ترین دکل حفاری نیمه‌شناور ایران، ساخت چند شناور منحصربه‌فرد برای پشتیبانی از دکل و عملیات دریایی، ساخت اسکله، ایجاد منطقه عملیاتی برای پشتیبانی از فعالیت‌های اکتشافی و چند حفاری از جمله کشف نفت در میدان سردار جنگل به‌عنوان مهم‌ترین اقدام‌های انجام‌شده در خزر نام برد.

کمالی تصریح کرد: امیدواریم این روند با هم‌افزایی و همکاری تمام متخصصان صنعت نفت کشور از جمله شرکت ملی مناطق نفت‌خیز با نفت خزر توسعه یابد و برگ‌های زرینی در تالار افتخارات صنعت نفت به یادگار گذاشته شود.

کد خبر 451624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =