۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱
  • کد خبر: 451671
عرضه نفت لیبی افزایش یافت

عرضه نفت لیبی با پایان عملیات تعمیرات خطوط لوله افزایش یافت و به ۹۰۰ هزار بشکه در روز رسید.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، محمد عون، وزیر انرژی لیبی اعلام کرد که تولید نفت لیبی پس از تعمیر یکی از خطوط لوله اصلی نفت خام این کشور افزایش یافته و به ۹۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است. با این حال، عرضه نفت لیبی همچنان به‌دلیل تعطیلی تأسیسات نفتی برخی نقاط این کشور همچنان کمتر از معمول است.

وی روز یکشنبه (۱۹ دی‌ماه) در مصاحبه‌ای گفت: افزایش عرضه به‌دنبال تکمیل کار روی خط لوله‌ای که میدان‌های سماح شرقی و ظهره را به بزرگ‌ترین پایانه نفتی کشور (اس سیدر) متصل می‌کند، روی داد. انجام عملیات تعمیر و نگهداری، تولید لیبی را ۲۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داده بود.

چند میدان نفتی غربی لیبی، از جمله شراره، بزرگ‌ترین میدان نفتی این تولیدکننده سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، تعطیل هستند و تولید نفت لیبی حدود ۳۵۰ هزار بشکه در روز کمتر از یک ماه پیش است. عون درباره زمان بازگشایی میدان‌های نفتی لیبی اظهارنظری نکرد.

نیروهای گارد تأسیسات نفتی - نیرویی شبه نظامی که برای حفاظت از سایت‌های انرژی طراحی شده است - اواسط ماه دسامبر ۲۰۲۱ میدان‌های نفتی کلیدی لیبی را با توجه به نزاع بر سر حقوق و با افزایش تنش‌های سیاسی این کشور تعطیل کرده بودند.

کد خبر 451671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =