۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
  • کد خبر: 451698
صادرات نفت لیبی باز هم کاهشی شد

مسائل آب و هوایی بر مشکلات موجود در صادرات نفت لیبی افزود و صادرات نفت این کشور باز هم کاهشی شد.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، صادرات نفت لیبی که در پی محاصره شبه‌نظامیان در غرب این کشور به‌شدت کاهش یافته است، پس از تعطیلی پایانه‌های شرقی لیبی به‌دلیل آب و هوای نامطلوب باز هم کاهش یافت.

دو منبع که خواستند نامشان فاش نشود، اعلام کردند پایانه‌های اس‌سیدر، راس لانوف، حریقه و زویتینه روز شنبه (۱۸ دی‌ماه) تعطیل شدند و به‌احتمال زیاد تا اوایل هفته آینده بسته خواهند بود. این مسئله مانع بیشتری برای این تولیدکننده سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) ایجاد کرده که تولید نفت آن به زیر یک میلیون بشکه در روز کاهش یافته است.

پس از آنکه شبه‌نظامیان بزرگ‌ترین میدان نفتی لیبی (شراره) را متوقف کردند، این کشور اواخر ماه دسامبر ۲۰۲۱ صادرات نفت خام خود را از بندر زاویه و ملیتا در غرب این کشور به حالت تعلیق درآورد. داده‌های بلومبرگ نشان داد صادرات روزانه نفت خام در هفته اول سال جاری میلادی ۴۵ درصد کمتر از میانگین ماه دسامبر پارسال بوده است.

برقه تنها پایانه نفت خام فعال لیبی است و دو پایانه دریایی - بوری و فروه - هم در حال فعالیت‌اند. با این حال، سه تأسیسات صادراتی فعال، کوچک‌ترین واحدهای لیبی هستند و به‌طور معمول تنها یک‌چهارم مجموع صادرات این کشور را به‌عهده دارند.

کد خبر 451698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =