خرید و فروش سهمیه بنزین و نفت‌گاز کارت سوخت ممنوع!

روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی طی اطلاعیه‌ای درباره ممنوعیت خرید و فروش سهمیه بنزین و نفت‌گاز و واگذاری به غیر کارت هوشمند سوخت هشدار داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، در این اطلاعیه آمده است: «شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به اطلاع همه دارندگان کارت هوشمند سوخت اعم از بنزین و نفت‌گاز می‌رساند، بر اساس مواد (۹) و (۱۶) «ضوابط اختصاصی فرآورده‌های نفتی» منبعث از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، خرید و فروش فرآورده‌های نفتی یارانه‌ای (نرخ اول و دوم) از طریق سهمیه شخص دیگر مانند خرید و فروش از محل سهمیه کارت هوشمند سوخت وسائط نقلیه، ممنوع است. در صورت احراز تخلف از سوی مراجع صالح رسیدگی، علاوه بر مسدودی کارت هوشمند سوخت، متخلف مشمول جریمه‌ای معادل دو تا چهار برابر ارزش فرآورده (به نرخ بین‌المللی ماه مربوطه) خواهد شد.

بر این اساس و با توجه به اطلاع‌رسانی به عمل آمده، اشخاص حقیقی و حقوقی دارنده وسائط نقلیه باید به‌منظور پیشگیری از هرگونه سوءاستفاده احتمالی تمهیدهای لازم را در حفظ، نگهداری و واگذاری نکردن به غیر کارت هوشمند سوخت وسیله نقلیه به عمل آورده و مسئولیت هرگونه خرید یا فروش غیرقانونی سهمیه سوخت به‌عهده آنان خواهد بود.»

خبرنگار: سامان گودرزی

کد خبر 451747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =