مسائل حوزه نفت و روابط مالی آن با دولت در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس بررسی شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس با بیان اینکه در این کمیسیون مسائل حوزه نفت و روابط مالی آن با دولت بررسی شد، گفت: نمایندگان در این نشست دولت را مکلف کردند در صورت فروش مازاد نفت خام تا سقف ۵.۵ میلیارد یورو، منابع حاصله را صرف حمایت از تولید و پروژه‌های پیشران کند.

به گزارش خبرنگار شانا، رحیم زارع، در تشریح نشست امروز (یکشنبه، ۲۶ دی‌ماه) کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست امروز تبصره یک لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور در حوزه نفت و روابط مالی آن با دولت مورد بحث و بررسی قرار گرفت و دولت مکلف شد در صورت افزایش منابع حاصل از فروش نفت به همان میزان، سقف فروش اوراق اسلامی را کاهش دهد.

وی افزود: در این نشست به وزارت نفت مجوز داده شد از محل افزایش ظرفیت پالایشگاه آبادان برای طرح‌های توسعه‌ای و تثبیت این پالایشگاه اقدام کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ تصریح کرد: همچنین دولت مکلف شد تا سقف ۴.۵ میلیارد یورو جهت پرداخت تعهدات خود به اشخاص حقیقی و حقوقی و  پیشرفت آبادانی کشور و محرومیت‌زدایی از محل تحویل میعانات گاز و نفت خام صادراتی به قیمت روز تسویه مالی لازم را انجام دهد.

زارع اظهار کرد: نمایندگان در این نشست دولت را مکلف کردند در صورت فروش مازاد نفت خام تا سقف ۵.۵ میلیارد یورو، منابع حاصله را صرف تولید مسکن، رفع تنش آبی، اشتغال‌زایی، حمایت از تولید و پروژه‌های پیشران جدید مانند خطوط ریلی، بنادر راهبردی، توسعه فعالیت میدان‌های نفت و گاز مشترک و افزایش نیروگاه‌ها کند.

وی با تأکید بر اینکه از محل ۵.۵ میلیارد یورو نیز مبلغ یک میلیارد یورو برای افزایش ظرفیت پالایشگاه‌های بخش خصوصی در نظر گرفته شد، گفت: همچنین از محل ۵.۵ میلیارد یورو برای پرداخت سهم ۴۰ درصدی صندوق توسعه ملی و ۱۴.۵ درصد سهم شرکت ملی نفت به‌عنوان نفت خام قابل انتقال به غیر در اختیار آنها قرار گرفت تا به فروش برسانند.

کد خبر 451954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =