تکذیب دریافت حقوق مضاعف از سوی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران

شرکت ملی نفت ایران در پی انتشار اتهام‌های بی‌اساس در فضای مجازی درباره مدیرعامل این شرکت توضیحاتی منتشر کرد.

به گزارش شانا، در این توضیحات آمده است: با توجه به انتشار اتهام‌ها و شایعه‌های بی‌اساس مبنی بر تخلف مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در زمان حضور در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در یکی از پایگاه‌های خبری، ‌ ضمن تکذیب موارد منتشر شده، به اطلاع عموم می‌رساند اسناد منتشره جزو مکاتبات عادی طی روال متعارف مأموریت کارمندان به نهادهای خارج از صنعت نفت بوده است.

مأموریت کارکنان وزارت نفت طبق قوانین و مقررات به خارج از صنعت نفت امکان‌پذیر است و محسن خجسته‌مهر نیز به‌دلیل استفاده نکردن مؤثر از خدمات ایشان در دولت گذشته و بنا به دعوت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و با دریافت مجوزهای لازم به نهاد یادشده مأمور شد.

در روال معمول حسابداری حقوق و دستمزد بین وزارت نفت و نهادهای مختلف، حقوق و مزایای افراد مأمور بر اساس حکم کارگزینی و با لحاظ کسورات قانونی و سهم صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت توسط دستگاه مبدأ پرداخت و اعلامیه پرداخت مربوطه برای دستگاه مقصد ارسال می‌شود.

با توجه به محل خدمت فرد مأمور، دستگاه مقصد به‌صورت تجمعی شش ماه یا یک ساله صورتحساب حقوق و مزایای پرداخت‌شده را به حساب‌های وزارت نفت واریز می‌کند. متأسفانه به نظر می‌رسد خبرسازی و اتهام‌ها و تهمت‌های مطرح‌شده بر اساس نیات مغرضانه یا ناآگاهی پایگاه خبری یادشده از روال‌های اداری و مالی و حسابرسی صنعت نفت بوده و به‌هیچ عنوان تخلفی مبنی بر دریافت حقوق مضاعف از دو صندوق و یا اضافه پرداختی رخ نداده است.

متأسفانه از زمان روی کار آمدن دولت مردمی سیزدهم و جواد اوجی، وزیر نفت، نویسندگان پایگاه خبری یادشده که به نظر می‌رسد اقدام‌ها و انتصاب‌ها در مجموعه وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران آنها را به اهداف پشت پرده‌شان نرسانده است، تلاش کرده‌اند با فرافکنی و انواع اتهام‌ خیالی، افکار عمومی را با خود همسو کنند تا بلکه بتوانند به مدد همراهی افکار عمومی به مقاصد نادرست خود نزدیک شوند.

حمله‌ها و اتهام‌های پرشمار علیه مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و مدیران خدوم این شرکت همراه با شیطنت‌ها و ترفندهای ناجوانمردانه رسانه‌ای بوده و به‌منظور گمراه کردن و تشویش اذهان عمومی، تخریب وجهه وزارت نفت و کم‌رنگ‌سازی اقدام‌های مثبت شرکت ملی نفت ایران در زمینه توسعه ارتباطات بین‌المللی، افزایش ۴۰ درصدی فروش نفت و تحقق درآمدهای ارزی برای کشور، تولید و تأمین حداکثری گاز طبیعی و سوخت زمستانی و شتاب‌گیری پروژه‌های توسعه‌ای انجام می‌شود.

بنابراین با توجه به موارد پیش‌گفته، بار دیگر ضمن تکذیب اتهام‌های وارد شده، شکایت و پیگیری قضایی افترازنندگان را نیز حق قانونی خود دانسته و به اطلاع ملت غیور ایران و همکاران صنعت نفت می‌رسانیم که جوسازی‌های رسانه‌ای هیچ خلل و تأثیری در اراده مدیریت شرکت ملی نفت ایران در اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و دولت مردمی در حوزه انرژی و خدمت به ملت بزرگ ایران نخواهد داشت.

کد خبر 452022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =