تولید روزانه نفت اوپک ۱۶۶ هزار بشکه افزایش یافت

تولید نفت خام سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) بر اساس تازه‌ترین گزارش این سازمان در ماه ژانویه (دی‌ماه - بهمن ماه) با افزایش ۱۶۶ هزار بشکه‌ای از ۲۷ میلیون بشکه در روز گذشت.

به گزارش شانا به نقل از دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، گزارش ماه ژانویه اوپک نشان می‌دهد ۱۳ عضو این سازمان بر اساس گزارش منابع ثانویه در ماه دسامبر، ۲۷ میلیون و ۸۸۲ هزار بشکه نفت خام تولید کردند که ۱۶۶ هزار بشکه بیشتر از ۲۷ میلیون و ۷۱۵ هزار بشکه ماه نوامبر است.

بر اساس گزارش ماه ژانویه اوپک، عربستان با تولید روزانه ۹ میلیون و ۹۳۲ هزار بشکه، عراق با تولید روزانه ۴ میلیون و ۲۷۰ هزار بشکه و امارات با تولید روزانه ۲ میلیون و ۸۸۰ هزار بشکه، تولیدکنندگان بزرگ اوپک هستند. 

ایران در ماه دسامبر ۲ میلیون و ۴۷۸ هزار بشکه نفت خام تولید کرده که ۸ هزار بشکه بیشتر از ماه نوامبر بوده است.

تولید روزانه نفت اوپک ۱۶۶ هزار بشکه افزایش یافت

کاهش قیمت نفت خام سنگین ایران

قیمت نفت خام سنگین ایران بر اساس تازه‌ترین گزارش اوپک، در ماه دسامبر نسبت به ماه نوامبر ۵ دلار و ۸۲  سنت برابر با ۷.۲ درصد کاهش یافته است. قیمت نفت خام سنگین ایران در ماه دسامبر ۷۴  دلار و ۶۸ سنت ثبت شد، در حالی که این رقم در ماه نوامبر هر بشکه ۸۰ و ۵۰ سنت بود.

قیمت سبد نفتی اوپک هم در ماه نوامبر با کاهش بیش از ۷ درصدی، به ۷۴  دلار و ۳۸ سنت برای هر بشکه رسید که ۵ دلار و ۹۹ سنت کمتر از ماه نوامبر است.

میانگین قیمت نفت خام سنگین ایران در سال ۲۰۲۱ برابر با  ۶۹ دلار و ۸۰ سنت بود که نسبت به پارسال ۲۹ دلار و سه سنت افزایش نشان می‌دهد، میانگین قیمت نفت خام سنگین ایران پارسال ۴۰ دلار و ۷۷ سنت بوده است.

تولید روزانه نفت اوپک ۱۶۶ هزار بشکه افزایش یافت

کد خبر 452084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =